اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تولید 2.5 درصد شیر کشور در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه 10 میلیون تن شیر در کشور تولید می‌شود که سهم چهار محال و بختیاری از این میزان 250 هزار تن است.

تولید 2.5 درصد شیر کشور در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، برزو هیبتیان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان شیر تولیدی در چهارمحال و بختیاری معادل 5/2 درصد شیر تولیدی در کشور است.
وی به فعال بودن 26 ایستگاه جمع‎آوری شیر در این استان اشاره کرد و گفت: پنج کارخانه فراوری شیر به لبنیات به نام‌های شیمبار، کوهرنگ، شاهد، بام‌شیر و نوباوه نیز در این استان فعال است.
هیبتیان از کاهش 25 درصدی مصرف شیر خشک در کارخانه‌های صنعتی لبنیات این استان خبر داد و افزود: امروز در بسیاری از صنایع غذایی کشور نظیر بیسکویت‌سازی، بستنی‌سازی و شکلات‌سازی به جای استفاده از شیر طبیعی از شیر خشک استفاده می‌شود که این شیر خشک از کیفیت خوبی هم برخوردار نیست.
وی ادامه داد: در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی از ورود هرگونه شیر خشک به صورت قانونی و غیرقانونی به کشور جلوگیری و قرارداد ورود شیر خشک را لغو کرده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو شیر با بار میکروبی زیر 300 هزار و چربی بالای 2/3 درصد در این استان حدود 6 هزار و 200 ریال، شیر با بار میکروبی 300 هزار تا یک میلیون و چربی بالای 2/3 درصد حدود 5هزار و 400 ریال و شیر با بار میکروبی بالای یک میلیون حدود 5 هزار ریال به فروش می‌رسد.
وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته جمع تولیدات دامی این استان در پایان برنامه پنجم توسعه به یک میلیون و 600 هزار تن افزایش می‌یابد.
هیبتیان افزود: برهمین اساس پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم توسعه تولید شیر در این استان از 250 هزار تن به 300 هزار تن، گوشت قرمز از 29 هزار تن به 31 هزار تن، گوشت مرغ از 20 هزار تن به 22 هزار تن افزایش یابد.
وی بیان داشت: همچنین تولید تخم مرغ از 2 هزار و 500 تن به 3 هزار تن و عسل از 700 تن به یک‌هزار و 200 تن برسد.
هیبتیان همچنین گفت: براساس برنامه پنج ساله تدوین شده در بخش دام و طیور این استان پیش‌بینی می‏شود تعداد فرصت‌های شغلی در بخش دام استان به 2 هزار و 235 فرصت شغلی افزایش یابد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول