اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه گذشته صورت گرفت

تشکیل 12 هزار پرونده تخلفات صنفی در قم

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در 9 ماهه امسال، 11 هزار و 986 پرونده تخلفاتی صنفی در بازرسی از اصناف تجاری در استان قم تشکیل شد.

تشکیل 12 هزار پرونده تخلفات صنفی در قم
احمد رضا سمیعی‌نصب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در بازرسی‌هایی که در 9 ماه گذشته انجام داد نسبت به تشکیل 11 هزار و 986 پرونده تخلفات صنفی اقدام کرد.
وی افزود: با بازرسی‌هایی که از ابتدای امسال توسط بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تا آذر ماه انجام گرفته است،‌ 4 هزار و 141 پرونده گران‌فروشی، 5 هزار و یک پرونده مبنی بر درج نکردن قیمت و 765 مورد پرونده فروش کالا بدون فاکتور تشکیل شد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به دیگر تخلفاتی که برای آنها پرونده تشکیل شده است، بیان کرد: 754 پرونده کم‌فروشی و تقلب و هزار و 626 پرونده عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در واحد نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون، بازرسان تخلفات انجام شده را برحسب نوع و ارزش ریالی آن به تعزیرات حکومتی ارسال می‌کنند و جریمه‌هایی نسبت به تخلفات انجام شده برای آنان اعمال می‌شود.
سمیعی‌نصب تصریح کرد: تعزیرات حکومتی بر پایه ضوابط قانونی برای تخلفات جریمه‌هایی اعمال می‌کند که دو برابر شدن نرخ جریمه نسبت به کم‌فروشی و چهار برابر شدن جریمه نسبت به تقلب در فروش از جمله مواردی است که در قانون پیش‌بینی شده است.
وی تشکیل پرونده‌های تخلفاتی مبنی بر عرضه خارج از شبکه را  42 مورد، حراج را  78 مورد و اعلام نکردن موجودی را  33 مورد عنوان کرد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، 54 مورد از پرونده‌های تشکیل شده را  نداشتن ترازوی دیجیتال و 323 مورد آن را مربوط به تبلیغات خلاف واقع ذکر کرد.
وی تصریح کرد: بنکداران باید آخر هر ماه نسبت به اعلام 22 قلم کالای اساسی به سازمان صنعت، معدن و تجارت که دولت اعلام کرده است، اقدام کنند در غیر این صورت پرونده‌های ناشی از  اعلام نکردن موجودی برای آنان در واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت تشکیل می‌شود.
سمیعی‌نصب همچنین به کشفیات قاچاق در استان قم اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه 8 هزار و 550 مورد بازرسی انجام شده که 586 پرونده تخلف به ارزش مالی یک میلیارد و 224 میلیون و 927 هزار ریال ثبت شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، 7 هزار و 724 مورد گزارش تلفنی، 164 مورد گزارش حضوری و یک هزار و 551 مورد گزارش کتبی در واحد ستاد خبری و مشارکت‌های مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به ثبت رسیده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از بین گزارش های مردمی، 3 هزار و 546 پرونده تخلف شناسایی شده است.
سمیعی‌نصب تصریح کرد: گزارش‌های تلفنی مردمی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 15 درصد، گزارش‌های حضوری 23.27 درصد و گزارش‌های کتبی 50.43 درصد رشد داشته است.
وی در خصوص عملکرد ناظران افتخاری عنوان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، 604 مورد گزارش تلفنی، 88 مورد گزارش حضوری و 558 مورد گزارش کتبی به ثبت رسیده که منجر به شناسایی 386 پرونده تخلف شده است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول