اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باستان شناس اصفهانی:

برای یک اثر تاریخی هیچ چیز بدتر از بی‎مهری نیست

خبرگزاری فارس: باستان شناس اصفهانی گفت: برای یک اثر تاریخی هیچ چیز بدتر از بی‎مهری نیست.

برای یک اثر تاریخی هیچ چیز بدتر از بی‎مهری نیست
کتایون مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: باید برای حمایت از میراث فرهنگی کشور حرکت‎های گسترده و بارزی صورت بگیرد، تا دیگر شاهد تخریب آثار باستانی نباشیم.
وی افزود: در این راه لازم است، افرادی که دغدغه آثار باستانی دارند، گرد هم جمع شوند و برای حمایت از آثار باستانی چاره اندیشی کنند.
باستان شناس اصفهانی در ادامه بیان داشت: ما باید با جاذبه‎های فراوان که در بخش میراث فرهنگی در شهرمان وجود دارد، آشنا شویم و وقتی از ایران و آثار باستانی آن حرف بزنیم که ایران را شناخته باشیم.
وی با اشاره به اینکه کشور ما پر از آثار باستانی است که اگر تا پایان عمر هر روز به دیدنشان برویم تمامی ندارند، بیان داشت: یک معمار و یک باستان شناس باید برای حمایت از آثار باستانی کشور خود همت کند، و معماری که هنوز جاذبه‎های باستانی شهر خود را نشناخته باشد نمی‎تواند ادعای شناخت کشورش را داشته باشد.
مهدوی اضافه کرد: در حال حاضر میراث فرهنگی ما دچار بی‎مهری می‎شوند، حتی افرادی که در زمان‎های گذشته برای این آثار  دلسوزی می‎کردند در دنیای مدرن غرق شده‎اند و هیچ چیز برای یک اثر باستانی و تاریخی بدتر از بی‎مهری و بی‎توجهی نیست.
وی با تأکید بر اینکه باید برای حفاظت از میراث فرهنگی شهر و کشور چاره اندیشی شود گفت: مسئولان باید آثار در حال تخریب و نابودی کشور را نجات بدهند و برای این امر از نظرات باستان‌شناسان بهره ببردند و در صورت امکان نشست‎هایی را در این امر سامان دهند.
این باستان شناس ادامه داد: اصفهان شهری با بافت تاریخی برجسته‎ای است و همچنین هنرمندان صاحب نامی را در بخش‎های مختلف پرورش داده، پس لازم است نسل جدید با آنها آشنا شوند، زیرا آشنایی با آنها درک فرهنگ و هنر محیط پیرامون را راحت‎تر می‎کند و به آنها کمک می‎کند که با ارائه‌ برداشت‌هایشان از معماری و حوزه فرهنگی شهر بر آثار هنری ارج نهاده شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول