اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس تصویب شورای شهر اردبیل

خوش حساب‌ها 20 درصد تخفیف عوارض می‌گیرند

خبرگزاری فارس: شورای شهر اردبیل با پیشنهاد شهرداری در مورد تخفیف 20 درصدی به افراد خوش‌ حساب در پرداخت عوارض به صورت سالانه موافقت کرده و این امر را شامل عوارض نوسازی و هزینه خدمات شهری اعلام کردند.

خوش حساب‌ها 20 درصد تخفیف عوارض می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه صبح امروز شورای شهر اردبیل که بیش از سه ساعت به طول انجامید، اعضای شورای شهر اردبیل در تعیین عوارض تابلو‌های تبلیغاتی بعد از مباحث مختلف نرخ‌های جدید را با افزایش معقول به طور متوسط 20 تا 5 درصد افزایش دادند.
در این ارتباط جمعی از صاحبان تابلو‌های تبلیغاتی شهر اردبیل با حضور در شورا از افزایش غیر معقول تعرفه‌ها در گذشته انتقاد کرده و خواستار نظر مثبت شورای شهر اردبیل نسبت به تعیین عوارض معقول برای تابلو‌های تبلیغاتی شهر شدند.
تعدادی از فعالان این عرصه در بیان مشکلات خود در شورای شهر اردبیل خواستار تعیین تعرفه عوارض به صورت منطقه‌ای شدند و اعلام کردند که تعرفه عوارض تابلوی موجود در حاشیه شهر با مرکز شهر باید تفاوت داشته باشد.
فعالان این عرصه که خود را ورشکستگان این حوزه معرفی می‌کردند با ابراز گلایه از افزایش تعرفه‌ها و نبود رونق بازار تبلیغات، اعلام کردند افزایش‌ها به صورت معقول و منطقی و حتی در برخی از حوزه‌های شهری تعدیل قیمت انجام شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل نیز با تقسیم‌بندی نقاط شهر به سه منطقه عالی، خوب و متوسط برای نصب تابلو تعرفه‌های جدید را تعیین کردند.
بیشترین افزایش در این حوزه مربوط به تلویزیون شهری با 100 درصد، تابلوهای دیجیتال 15 درصد،‌ تابلوهای تبلیغات محصولات خارجی 20 درصد بوده و در بقیه موارد اعضای شورای شهر اردبیل عوارض 25 درصدی تابلوها را به 15 درصد تعرفه 15 درصدی شهرداری را به 10 درصد و تعرفه 10 درصدی را به 5 درصد کاهش دادند.
اعضای شورای شهر اردبیل در این جلسه تعرفه عوارض ورودی شورابیل را از رقم 200 تومان به 500 تومان افزایش داده و در امر واگذاری تابلوها مقرر شد از سال آینده مزایده‌ یک ساله‌ای برگزار شود تا تابلوهای جدید شهری راه‌اندازی شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل نیز از واگذاری سلیقه‌ای تابلوها به افراد حقیقی و حقوقی انتقاد کرده و خواستار برگزاری مزایده در این زمینه برای برچیده شدن رفتارها و علایق سلیقه‌ای شدند.
در این جلسه مطب پزشکان و تزریقاتی‌ها نیز در تعیین عوارض به عنوان مجتمع تجاری پر ‌زباله در نظر گرفته شد به گونه‌ای که کارشناسان شهرداری اعلام کردند هر واحد از این مجموعه‌ها به صورت هفتگی 4.5 کیلوگرم زباله تولید می‌کند.
در این جلسه مقرر شد بررسی قانون پسماند مصوب وزارت کشور در جلسات آتی شورای شهر مورد بررسی دقیق قرار گرفته و تعرفه‌های جدید در این حوزه وضع شود.
همچنین شورای شهر اردبیل خسارتی را برای امر شستن خودرو در معابر عمومی تعیین کرده و مقرر شد با هماهنگی پلیس خودروی متخلف توقیف و از صاحب آن جریمه دریافت شود.
اعضای شورای شهر اردبیل همچنین در تعرفه سالانه خود 3 هزار تومان تعرفه نصب پلاک شهری را تصویب کردند تا به ازای هر خانوار این مبلغ اخذ شود.
در این جلسه همچنین تعرفه‌های مجموعه‌های فرهنگی ـ ورزشی نیز مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد در مناطق محروم، فرهنگسراها و فعالیت‌های فرهنگی ـ ورزشی با تعرفه پایین‌تر و در برخی رشته‌ها با تعرفه بیشتر اعمال نظر شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه شهردار اردبیل  به هزینه سنگین نگهداری زمین فوتبال و سالن‌های ورزشی دیگر اشاره کرد و ابراز داشت: ما انتظار داریم شورا با افزایش 20 درصدی تعرفه در این حوزه موافقت کند.
صدیف بدری ادامه داد: هر چند در برخی رشته‌ها به خصوص رشته‌های هنری دستگاه‌های بهره‌برداری کهنه و فرسوده است اما سعی می‌شود با به روز رسانی آنها ارائه خدمات ورزشی، فرهنگی و هنری در فرهنگسراها تقویت شود.
تعرفه‌ها در این حوزه نیز به طور متوسط 10 تا 20 درصد افزایش یافت اما تعرفه مربوط به راه‌اندازی مدرسه فوتبال و آموزش‌های مورد نظر تا سقف 70 هزار تومان افزایش یافت.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول