اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی:

سوگواره 72 راوی فرصتی برای معرفی حماسه عاشورا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: سوگواره 72 راوی آسمان فرصت مغتنمی برای شناساندن معارف حماسه بزرگ عاشورا است.

سوگواره 72 راوی فرصتی برای معرفی حماسه عاشورا است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مطهری‌فر صبح امروز در جمع متولیان برگزار کننده سوگواره 72 راوی آسمان اظهار داشت: استقبال هنرمندان از این سوگواره بسیار زیاد بوده که امید است شاهد تولیدات کیفی در سال‌های آینده باشیم.
وی افزود: سوگواره 72 راوی فرصت مغتنمی برای شناساندن معارف حماسه بزرگ عاشورا و کربلا است و برای هرچه باشکوه‌تر برگزاری و غنای این سوگواره باید در این مسیر همگام و همراه تلاش کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه افق نگاهمان باید وسیع‌تر باشد تا بتوانیم با نگاه بلند از تمام ظرفیت‌ها بهره ببریم، ادامه داد: جوانان ما با ایثارگری‌ها و رشادت‌های خود در هشت سال دفاع مقدس جانانه از این مملکت، دین و کیان جمهوری اسلامی دفاع و تبعیت از ولی‌فقیه را ثابت کردند و آثار این فرهنگ باید در تمام زندگی مردم بیش از گذشته مشهود باشد.
مطهری‌فر تصریح کرد: با وجود تلاش دشمنان، جوانان ما با عشق به ولایت و الگوگیری از جریانات عاشورا هم‌چنان پایبند شعائر مذهبی هستند.
وی با بیان اینکه مردم متدین و دوستدار اهل‌بیت نسبت به حادثه عظیم کربلا و به شهدای آن عشقی در سینه دارند که خود نشان از محبت و مودت نسبت به خاندان عصمت و طهارت است، اذعان کرد: عشق به ائمه باید همراه با معرفت و بصیرت باشد و با ابزار مختلف از جمله هنر به معرفی ابعاد شخصیتی و سیره این وجودهای مقدس در جامعه اقدام شود تا واسطه فیض برای شناخت کامل مردم منجر شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: از آنجایی که عاشورا سراسر هنر است و لحظه لحظه آن می‌تواند به خلق ‌آثار فاخر هنرمندان کمک کند باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
مطهری‌فر گفت: زبان هنر بهترین انتقال دهنده مفاهیم و آموزه‌های دینی است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود هنر استفاده کرد و به هنرمندان جوان نیز در ارتقای معنوی و بصیرت‌بخشی با نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه مساعدت کرد.
وی با اشاره به اینکه هنر دارای یک ساحت مقدس است که همراه شدن آن با فرهنگ عاشورا در این استان سابقه طولانی دارد، افزود: خراسان‌جنوبی با مردم مومن، معتقد و متعهد به جریانات عاشورا و همراه شدن با این فرهنگ در صحنه‌های مختلف عجین شده‌اند و شهدای هشت سال دفاع مقدس و پایبندی نسبت به اصول در این استان برگ زرینی است که می‌تواند مورد نظر و معرف توانمندی‌های استان باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اذعان کرد: برنامه‌های ملی قبل از رسیدن به بلوغ باید بسترهای آن را فراهم کرد و در این زمینه طرح‌های استانی، شهرستانی، منطقه‌ای می‌تواند به ملی شدن برنامه‌های کمک کنند.
مطهری‌فر گفت: خراسان‌جنوبی نشان داده که در زمینه نرم‌افزاری می‌‌تواند برگزارکننده همایش‌ها و جشنواره‌های ملی باشد.
وی ادامه داد: این استان از نظر سخت‌افزاری ضمن تلاش‌های دولت نهم و دهم، باز هم دچار مشکلات خاصی است که امید است در آینده بتوانیم با کمک از صاحبان فکر و اندیشه به آنچه که شایسته مردم فهیم این استان است دست یابیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی و دست‌اندرکاران باید تلاش کنند تا محتوای ارزشمند و متنوعی از مفاهیم عاشورا و به طور کلی فرهنگ عاشورا تعمیق و گسترش یابد.
مطهری‌فر ادامه داد: با این کار خواهیم توانست دردی از حوزه فرهنگ و عاشورا را درمان و پژوهش‌های منجر به فرهنگ ایثار و شهادت را در دل و جان مخاطب درج کرده و محتوا و محورهای همراه با هم را مدنظر داشته باشیم.
وی اذعان کرد: یادمان باشد که هشت سال دفاع مقدس و الگوگیری از فرهنگ عاشورا برای نسل امروز نیز باید توصیف شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: درگیر کردن تمامی دستگاه‌های فرهنگی استان و برگزاری کمیته‌های مختلف همراه با کمک و برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت براساس دستورالعمل جامع و شورای سیاستگذاری می‌تواند موفقیت این سوگواره را در سطح ملی تامین کند.
یکی از هنرمندان خراسان‌جنوبی نیز گفت: برگزاری این سوگواره زمینه رقابت سالم برای هنرمندان را فراهم می‌کند.
غلامرضا بی‌باک خاطرنشان کرد: هماهنگی سازمان‌های استان برای برگزاری خوب بوده است و مدیریت و اعضای حوزه هنری برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تلاش کردند.
این هنرمند خراسان‌جنوبی گفت: ارائه کار جدید و نو در این سوگواره‌ها کم و برخی آثار آرشیوی است و تلاش هنری برای ارائه اثر مختص جشنواره صورت نمی‌گیرد و برخی آثار در چندین جشنواره ارائه شده و حتی جایزه گرفته است.
بی‌باک تصریح کرد: در بخش گرافیک به این نکته که آثار ارسالی در جشنواره‌های دیگر ارائه نشده و رتبه نیاورده باشد، اشاره نشده بود.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول