اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک نقاش و پژوهشگر عرصه مینیاتور:

نگارخانه‎ها برای تعامل گسترده نیازمند ایجاد صنف هستند

خبرگزاری فارس: یک نقاش و پژوهشگر عرصه مینیاتور گفت: هنر ایرانیان باید به دنیا معرفی شود برای این امر نگارخانه‌ها به صنف و یا یک تشکل نیاز دارند.

نگارخانه‎ها برای تعامل گسترده نیازمند ایجاد صنف هستند
آیدین افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در کشور ما اصناف مختلفی در بخش‎های مختلف کشور وجود دارد، اما ایجاد اصناف در بخش‎هایی که مربوط به هنر و هنرمندان باشد کمتر به وجود آمده است تا جایی که لازم است که در کشور ما صنف‎ها و انجمن‌هایی متشکل از هنرمندان به وجود آید تا تعاملات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
وی افزود: در اصفهان گالری و نگارخانه‎های زیادی وجود دارد، اما عدم وجود هماهنگی میان آنها و هم‌چنین عدم تعاملات گسترده بین این نگارخانه‎ها و نگارخانه‎های سراسر کشور مانع توسعه شده است و ما هم‌چنان در بخش هنر درجا می‎زنیم و کمتر پیشرفتی را شاهد هستیم.
این نقاش و پژوهشگر عرصه مینیاتور در ادامه بیان داشت: نداشتن صنف یکی از مشکلات نگارخانه‌ها است و باید یک تشکل و شورایی متشکل از اعضای نگارخانه‎ها برای برطرف کردن مشکلات و پیگیری حقوق و درخواست‎های نگارخانه‌های سراسر کشور تا زمینه‌های تعامل بیشتر نیز فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه هنر ایرانیان باید در جهان شناخته شود و انجام این کار نیازمند تعامل و حمایت است گفت: حمایت از برگزاری اکسپوها و نمایشگاه‎های فروش آثار هنری، برعهده مسئولان است که باید زمینه‌هایی را برای تعاملات نگارخانه‌ها با سازمان‌ها برای بهره‌ بردن از تعرفه‌های فرهنگی ایجاد کنند.
افشاری اضافه کرد: باید نگارخانه‎های ما در سطح جهانی مطرح شوند و زمینه‎های برگزاری نمایشگاه‎های بین‎المللی در کشور به وجود آید و به دنبال آن آثار هنرمندان ما نیز به کشورهای مختلف راه یابند تا بدین شکل زمینه فروش آثار هنری و حمایت از هنرمندان به وجود آمده و هم‌چنین سایر کشورها با هنر ایرانیان آشنا شوند.
وی در پایان بیان داشت: نگارخانه‎ها باید تمام تلاش خود را برای ارائه فرهنگ ایرانی اسلامی به سراسر منطقه به کار گیرند و در این راه از تعامل با نگارخانه‎های سایر کشورها و چاپ کتاب به زبان‎های مختلف دریغ نکنند.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول