اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن گوهرنشانان ایران تاکید کرد

لزوم تامین نیروی انسانی صنعت طلا و جواهر کشور

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر ایران خواستار تامین نیروی انسانی صنعت طلا و جواهر در کشور شد.

لزوم تامین نیروی انسانی صنعت طلا و جواهر کشور
حمید علیمردانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با تاکید بر لزوم تامین نیروی انسانی صنعت طلا و جواهر از شمال شرق استان تهران اظهار داشت: اگر با اجرای تمهیداتی مدون بتوان نیروی انسانی ماهر برای اشتغال خانگی و حضور آنها در شهر در حال احداث طلا و جواهر رودهن را فراهم کرد، این صنعت به صورت خودکار بومی منطقه و دارای جاذبه‏های فراوان برای فعالان و علاقه‏مندان به آن می‏شود.
رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر با اشاره به نمونه‏های خارجی این گونه مراکز صنعتی افزود: این طرح در کشورهای دیگری همچون شهر "چانتابوری" کشور تایلند نیز به مرحله اجرا درآمده است.
وی تصریح کرد: در این شهر اغلب مردم در صنعت گوهرتراشی اشتغال دارند و همین موضوع موجبات تبدیل آن به قطبی جهانی و مراجعه بازرگانان اقصی نقاط جهان برای تهیه سنگ‏های تراش‏خورده رنگی از آن منطقه را فراهم آورده است.
علیمردانی از ثبت‌‏نام بیش از یک هزار متقاضی برای شرکت در دوره‏های آموزش طلا و جواهر رودهن خبر داد و افزود: استقبال مناسب از دوره‏های طلا و جواهر رودهن، سبب ثبت‏نام بیش از یک‌هزار متقاضی شد.
رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر کشور، آموزش را عرقی ملی برای اساتید فعال در این عرصه دانست و افزود: اساتید فعال در زمینه آموزش رشته‏های هنری صنعت طلا و جواهر کشور صرفا با عرقی ملی پا در این پهنه نهاده‏اند؛ چرا که اگر این افراد تمرکز خود را بر مقوله‏های شغلی معطوف سازند، به طور قطع عواید مالی چندین برابر مباحث آموزشی نصیبشان می‏شود.
وی ابراز امیدواری کرد: تا این حرکت ملی در شهر رودهن که با طراحی نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی پایه‏ریزی شده است، به همین صورت تداوم یابد.
علیمردانی تصریح کرد: استقبال بی‏نظیر مردم شهرستان دماوند همواره باعث شگفتی من و همکارانم بوده و هست و بر این اعتقاد خود اصرار می‏ورزیم در صورتی که این طرح به خوبی شکل اجرایی به خود گیرد، مردم رودهن، فیروزکوه و دماوند در آینده‏ای نه‌چندان دور مشکلی برای اشتغال نخواهند داشت.
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول