اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انصراف دو کاندیدا در اردبیل

کاهش 13 درصدی رد صلاحیت‌ها در حوزه انتخابیه اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: میزان رد صلاحیت‌ها در بررسی اولیه صلاحیت‌ها نسبت به دور قبل 13 درصد کاهش یافته است.

کاهش 13 درصدی رد صلاحیت‌ها در حوزه انتخابیه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ‌ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در سومین نشست انتخاباتی خود در اردبیل اظهار داشت: با تدبیر هیئت اجرایی و حسن نظر آنها و با انصراف دو کاندیدا بررسی صلاحیت 44 نفر در مهلت مقرر انجام شد و شاهد رد صلاحیت 15 درصدی داوطلبان بودیم.

وی با بیان اینکه در دوره گذشته نیز 28 درصد از مجموع شرکت‌کنندگان رد صلاحیت شده بودند، افزود: ما بدون توجه به سلایق و صلاحیت سیاسی افراد و دخیل کردن اغراض فردی و گروهی اقدام به بررسی صلاحیت کاندیداها کردیم و با کمترین تنش مراحل مختلف را در تایید و تعیین صلاحیت‌ها انجام دادیم.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه انتخابات بعد از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی وارد فاز دوم تعیین صلاحیت‌ها شده است، خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف صلاحیت کاندیداها فرآیند چهار مرحله‌ای را طی می‌کند و هیچ داوطلبی اجازه ندارد در خصوص رد یا تایید صلاحیت خود در مراحل مختلف اظهار نظرهای مختلف داشته و پیش داوری کند.

اکبری اعلام نظر نهایی و قطعی را در مهلت دو روز به آغاز تبلیغات متوجه شورای نگهبان دانست و گفت: روز دوم اسفند ماه اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده از طریق شورای نگهبان به فرمانداری‌ها ابلاغ و ما نیز در مهلت قانونی آن را از طریق رسانه‌ها و اعلام رسمی در جامعه اطلاع‌رسانی می‌کنیم که کاندیداها در مدت هفت روز زمان قانونی تبلیغات خود می‌توانند فعالیت داشته باشند.

این مسئول بررسی صلاحیت‌ها را مرحله به مرحله اعلام کرد و ابراز داشت: در حال حاضر در مرحله بررسی صلاحیت کاندیداها در هیئت نظارت استان هستیم که دو مرحله بعدی نیز مربوط به اظهار نظر هیئت نظارت مرکزی و در نهایت شورای نگهبان است.

رئیس حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، ‌نمین و سرعین در بخش دیگری از سخنان خود ملاک همه را در روند انتخابات عمل به قانون اعلام کرد و افزود: شایسته نیست تحت تاثیر شعار‌ها و سفارش‌های مثبت و منفی باشیم چرا که بنده نه اهل تعریف و تمجید هستیم و نه اهل تهدید و تطمیع چرا که با خدای خود عهد کردیم بدون حب و بغض تصمیم‌گیری کنیم و هیئت اجرایی نیز با تعهد و اخلاص با این ویژگی‌ها تصمیم‌گیری کرده است.

وی با بیان اینکه اغلب تصمیم‌گیری‌های هیئت اجرایی جمعی و با اکثریت قاطع رای و بیان آزادانه بوده است، ابراز داشت: 11 عضو هیئت اجرایی در اغلب موارد با رای‌گیری‌های مخفی و پنهان در مورد صلاحیت‌ها اظهار نظر کرده و ما تمام موارد شبهه‌آمیز را با کاندیداها مطرح کردیم تا به ادعاهایی همچون خانواده شهید، جانباز و حتی مدارک تحصیلی خود سند معتبر ارائه کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول