اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان شمالی:

33 کتابخانه در خراسان شمالی در دست ساخت است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی و بودجه استاندار خراسان شمالی گفت: هم اکنون 33 کتابخانه در سطح این استان در دست ساخت است.

33 کتابخانه در خراسان شمالی در دست ساخت است

حسن قلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: از مجموع کتابخانه‌های در دست ساخت در این استان 18 مورد در روستاها و 17 مورد در مناطق شهری این استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: ساخت این تعداد کتابخانه در استان بی‌سابقه بوده که با تکمیل این پروژه‌ها سرانه شاخص‌های کتاب ارتقا می‌یابد.

قلی‌زاده با بیان اینکه امسال برای توسعه کتابخانه‌ها در خراسان شمالی 18 میلیارد ریال اعتبار استانی اختصاص یافته است، بالا بودن قیمت ساخت کتابخانه در این استان را از مشکلات در این بخش عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس باید نظارت‌های لازم برای اجرای این پروژه‌ها و همچنین کاهش قیمت ساخت کتابخانه انجام شود.

معاون برنامه ریزی و بودجه استاندار خراسان شمالی همچنین بر افزایش سهم اعتبارات ملی برای ساخت کتابخانه در این استان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: با وجود اختصاص اعتبارات لازم از محل اعتبارات استانی لیکن اعتبارات مناسب از محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت و توسعه کتابخانه‌ها صورت نمی‌گیرد.

قلی‌زاده یادآور شد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های استان انتظار می‌رود تا با پیگیری‌های لازم سهم اعتبارات ملی برای احداث کتابخانه در خراسان شمالی را افزایش دهند.

خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 836 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول