اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر

46 پروژه جهاد کشاورزی گیلان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افتتاح 46 پروژه عمرانی و طرح‌های تولیدی و خدماتی این سازمان در دهه فجر امسال خبر داد.

46 پروژه جهاد کشاورزی گیلان افتتاح می‌شود
اردشیر روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افتتاح پروژه‌های دهه فجر جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: همزمان با سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه مبارکه فجر، 46 پروژه عمرانی و طرح‌های تولیدی و خدماتی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی، اعتبار این میزان پروژه را بالغ بر 76 میلیارد و 598 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی، تسهیلات بانکی و آورده شخصی متقاضیان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با برشمردن پروژه‌های مذکور بیان داشت: احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، طرح‌های انتقال آب، حفر و تجهیز چاه، سد گابیونی، نهال‌کاری، حصارکشی، راه جنگلی و ساختمان بانک ژن تاسماهیان است.
وی، ایستگاه تحقیقات کاربردی ماهیان خاویاری، شالیکوبی مدرن، فرآوری و بسته‌بندی فندق، گاوشیری، مرغ گوشتی، ایستگاه جمع‌آوری شیر و پرواربندی بره را از دیگر طرح‌‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر عنوان کرد.
روحی، خاطر نشان کرد: با افتتاح این طرح‌ها برای 62 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود و بیش از 4 هزار خانوار روستایی از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.
وی در ادامه استعداد زمین‌های کشاورزی استان را در تولید انواع محصولات بی‌نظیر دانست و افزود: این ظرفیت‌های نهفته باید بیشتر در خدمت توسعه و تولید ثروت باشند.
این مسئول، اضافه کرد: کشاورزان گیلانی معمولا پس از برداشت برنج زمین شالیزار را رها کرده و از آن استفاده دوباره نمی‌‌کنند این در حالی است که زمین‌های گیلان ثروت بسیاری را در خود نهفته دارند.
وی با اشاره به اینکه کشاورز باید به این نتیجه برسد که در اراضی شالیزاری کشت دوم را انجام دهد، خاطر نشان کرد: در این راستا سازمان با ارائه تسهیلات بانکی، توزیع نهاده‌ها و ... تا جایی که امکان داشته باشد شرایط را برای توسعه کشت دوم فراهم می‌کند.
روحی، کشت دوم و یا ترکیبی را موجب افزایش درآمد کشاورزان و افزایش تولید دانست و تصریح کرد: در اراضی غیر شالیزاری ترکیب کشت را به تمام کشاورزان توصیه کردیم تا در کنار کاشت درختان میوه، سبزی و صیفی، پرورش مرغ، اردک و ... داشته باشند.
وی افزود: با این کار از کشاورزان خواسته شده تا محصولاتی مناسب با شرایط جغرافیایی استان نظیر گیاهان دارویی، گل‌محمدی و مجموعه کشت ترکیبی از محصولات متنوع را داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه کشاورزی استان باید به طرف کشت ترکیبی (چند محصولی) سوق داده شود، یادآور شد: با خارج شدن از وضعیت تک محصولی می‌توانیم علاوه بر ایجاد اشتغال، شاهد درآمدزایی و رشد اقتصادی کشاورزان باشیم.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول