اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بوشهر:

فیلم مستند"رافائل" در بوشهر در حال ساخت است

خبرگزاری فارس: شهردار بوشهر گفت: فیلم مستند رافائل (کشتی عظیم‌الجثه‌ و زیبایی که سال‌ها پیش در بوشهر به گل نشست) با همکاری یک گروه فیلمسازی در بوشهر در حال ساخت است.

فیلم مستند"رافائل" در بوشهر در حال ساخت است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فضل‌الله توسلی یکشنبه شب در نشست هیئت امنای بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه احیای بافت قدیم بوشهر اظهار داشت: برای ساخت این مستند 65 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته و در حال ساخت است.
وی ادامه داد: در دهه 60، 12 تا 13 هکتار از بافت قدیم بوشهر برای اجرای طرح توسعه به بندر بوشهر واگذار شد.
شهردار بوشهر گفت: بر اساس مصوبه موجود، 10 درصد اعتبارات توسعه‌ای بندر باید در بافت تاریخی بوشهر می‌شده که هنوز این مصوبه توسط بندر اجرایی نشده است.
توسلی با بیان اینکه بافت تاریخی نماد بوشهر است، اظهار داشت: بافت بوشهر محل اجتماع فرهنگ‌هاست و با وجود اماکن مذهبی ادیان مختلف این موضوع بیش از پیش به چشم می‌آید.
وی تاکید کرد: با وجود فرهنگ‌های مختلف در بافت قدیم بوشهر باید توجه ویژه‌ای به بافت قدیم بوشهر شود.
شهردار بوشهر با بیان اینکه ساخت و سازهای ما در بافت قدیم بوشهر بر اساس ابلاغیه‌های میراث فرهنگی است، گفت: با اجرای طرح دانشکده معماری و هنر در بافت قدیم، این بافت کم جلوه شده است.
توسلی اضافه کرد: عدم برگزاری منظم جلسات شورای بافت، موجب شده تا به بافت کمتر توجه شود.
وی با اشاره به وضعیت خانه مشروطیت نیز گفت: این خانه با 120 میلیون تومان اعتبار تملک شده و سند آن هم به‌نام شهرداری بوشهر ثبت شده و برای مرمت آن نیازمند اعتبار هستیم تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.
شهردار بوشهر در ارتباط با پارک باسیدون هم گفت: با توجه به ساخت این پارک یکی از مشکلات وجود بلوار میان پارک و خیابان است که باید سنگ‌فرش شود.
توسلی افزود: برای برق‌کشی این پارک که به صورت زمینی باید انجام شود، اداره برق 150 میلیون تومان اعتبار درخواست کرده است.
شهردار بوشهر اظهار داشت: بافت بوشهر با وجود ویژگی‌ها و نزدیکی به بازار و ساحل دریا منحصربه‌فردترین بافت تاریخی ایران است.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول