اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان زنجانی:

راهیابی مستند "شگفتی‌های غار کتله‌خور" به جشنواره فجر

خبرگزاری فارس: کارگردان زنجانی گفت: مستند بلند "شگفتی‌های غار کتله‌خور" به بخش مسابقه‌ سینما حقیقت جشنواره سراسری فجر راه یافته است.

راهیابی مستند "شگفتی‌های غار کتله‌خور" به جشنواره فجر
حسن دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دو مستند بلند "مردان نمکی" و "شگفتی‌های غار کتله‌خور" به جشنواره سراسری فجر ارسال شده که در حال حاضر به بخش مسابقه‌ای این جشنواره راه یافته است.
وی با تاکید بر اینکه مستند بلند "شگفتی‌های غار کتله‌خور" جزو 12 آثار بخش مسابقه‌ای سینما حقیقت جشنواره فجر در رقابت است، خاطرنشان کرد: نتایج این جشنواره 20 روز دیگر مشخص می‌شود.
کارگردان زنجانی با اشاره به اینکه غار کتله‌خور در مستند "شگفتی‌های غار کتله‌خور" از نظر تاریخی و باستانشناسی مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: در این مستند هم از نظر تاریخی و هم از نظر زیبایی‌های بصری به غار تاریخی کتله‌خور پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه مستند "شگفتی‌های غار کتله‌خور" در دو بخش ساخته شده است، ادامه داد: در بخش نخست این مستند به تاریخ استقرار انسان‌ها اولیه، تاریخ شکل‌گیری غار کتله‌خور و بررسی‌های باستان شناختی آن پرداخته شده است.
دهقان تصریح کرد: بخش دوم مستند بلند "شگفتی‌های غار کتله‌خور" شامل زیبایی‌های بصری غار کتله‌خور است که در این مستند هر دو بخش از نظر علمی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه غار کتله‌خور شامل هفت طبقه تاریخی است، یادآور شد: همه طبقات این غار در مستند "شگفتی‌های غار کتله‌خور" از نظر علمی و زیبایی مورد بررسی قرار گرفته است.
کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده مستند "شگفتی‌های غار کتله‌خور" خاطرنشان کرد: لیلا موسوی پژوهشگر این مستند و حمید بیگلی تدوین‌گر آن محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه تصویربرداری مستند "شگفتی‌های غار کتله‌خور" در طبقه سوم این غار صورت گرفته است، اضافه کرد: علی رجبی تصویربردار این مستند است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول