اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کاشان:

مستند فدائیان اسلام در کاشان کلید می‌خورد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری کاشان از آغاز ساخت مستند فدائیان اسلام در کاشان توسط حوزه هنری این شهرستان خبر داد.

مستند فدائیان اسلام در کاشان کلید می‌خورد
محمد قنبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: حوزه هنری این شهرستان همزمان با آغاز فیلم مستند فدائیان اسلام در کاشان، کتابی را نیز با موضوع فدائیان اسلام در دست چاپ قرار داده است.
وی از همه شهروندان کاشانی به ویژه فرزندان و خانواده فدائیان اسلام در کاشان درخواست کرد خاطرات و مستندات خود را برای استفاده در چاپ این کتاب و مستند فدائیان اسلام به حوزه هنری این شهرستان ارسال کنند.
رئیس حوزه هنری کاشان با اشاره به 27 دی ماه سالروز شهادت سید مجتبی نواب صفوی و تعدادی از همرزمانش در مبارزه با استبداد ستمشاهی، نقش ارزشمند و تأثیرگذار فدائیان اسلام در این شهرستان و بیدارگری‌های فدائیان اسلام در مبارزه با استبداد و نقشه‌های شوم استعمارگران به ویژه نفوذ بهایی‌گری در دهه‌های 30 و 40  را حائز اهمیت خواند.
به گفته وی جمعی از بازاریان و معتمدان بازار کاشان در سال 1328 ضمن دعوت از حجت‌السلام نواب صفوی رهبر فدائیان اسلام، نسبت به تشکیل جمعیت فدائیان اسلام در کاشان اقدام و نقش شاخص و ممتازی در بیداری و روشنگری انقلابی به رهبری علمای آن زمان داشتند.
شهید نواب صفوی به همراه جمعی از یارانش مظفر ذوالقدر، خلیل طهماسبی و سید محمد واحدی شهدای صلای بیداری 27 دی ماه 1334 توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول