اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر مشاوره دانشجویی وزارت بهداشت:

اختلالات دانشجویان در سال‌های اخیر کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر مشاوره دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود مشاوران در دانشگا‌ها‌، خوابگاه‌ها و خط تلفن مشاوره با دیدگاه‌ سلامت‌نگر نه درمان‌نگر در سال اخیر شاهد کاهش اختلالات دانشجویان هستیم.

اختلالات دانشجویان در سال‌های اخیر کاهش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، افسانه صادقی ظهر امروز در چهاردهمین گردهمایی شورای برنامه‌ریزی خدمات مشاوره‌ای مشاوران دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه دو کشور در بوشهر اظهار داشت: در راستای آیین‌نامه شورای خدمات مشاوره‌ای چهاردهمین نشست گردهمایی مشاوران منطقه دو را برگزار می‌کنیم.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، گفت: در کنار این نشست‌ها، کارگاه‌هایی به منظور توانمندسازی و تقویت بنیه علمی مسئولین و کارشناسان اداره مشاوره توسط اساتید موجود در منطقه برگزار می‌شود.
وی در مورد کارهای انجام شده در این نشست دو روزه، گفت: در روز نخست این نشست مشکلات موجود در منطقه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهایی برای حل این مشکلات پیشنهاد می‌شود همچنین گزارشی از برنامه افت تحصیلی دانشجویان ارائه می‌شود که از برنامه‌های مهم دفتر مشاوره دانشجویی است.
این مقام مسئول اضافه‌کرد: در روز پایانی این نشست نیز کارگاه آموزشی استعاره درمانی در حل مشکلات دانشجویان توسط دکتر کیومرث فرحبخش رئیس شورای منطقه دو دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با هدف ارتقای کیفیت خدمات به دانشجویان برگزار شد.
سرپرست دفتر مشاوره دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تصریح‌ کرد: این نشست‌ها هر سه ماه یکبار با هدف ارتقای کیفیت خدمات به گروه هدف که اغلب دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند، برگزار می‌شود.   
وی خاطر نشان‌ کرد: با وجود مشاوران در دانشگا‌ها‌، خوابگاه‌ها و خط تلفن مشاوره با دیدگاه‌ سلامت‌نگر نه درمان‌نگر در سال اخیر شاهد کاهش اختلالات دانشجویان هستیم. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست گفت: مشاوره یک هنر است و هرکسی نمی‌تواند نقش مشاوره را ایفا کند.
غلامرضا حیدری افزود: اگر بخواهیم یک سیاست‌گذاری خوب در زمینه مشاوره داشته باشیم ابتدا باید ساختار مناسب ایجاد کنیم و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.
وی اضافه‌کرد: زمانی مدیر در مسیر درست قرار می‌گیرد که مشاوره‌های خوبی به آن داده شود و اگر این اتفاق بیفتد مدیر می‌تواند بخش‌های زیرمجموعه خود را در مسیر درست هدایت کند.
حیدری بیان داشت:‌ مهارت‌آموزی مسئله‌ای است که باید در بین ما اجرا و نهادینه شود و با استفاده از آمار به تحلیل مسائل بپردازیم چرا که آمار عصای دست مدیر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به مسایل و مشکلات روانی و جسمانی دانشجویان، گفت: باید توجه ویژه‌ای به مسائل دانشجویی و مشکلات دانشجویان شود و در مقام سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در کمیته‌ها و شوراهای مختلف از جمله شورای راهبردی مواد مخدر و همچنین در مسائل خوابگاه‌ها این مشکلات را مدنظر قرار دهیم.
وی خاطر نشان کرد: دانشجو در محیط دانشگاه باید اعتماد به نفس پیدا کند و بخش مشاوره را یک محیط امن برای خود تلقی کند که در جهت رفع مشکلاتی که دارد تلاش می‌کند.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول