اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز صورت گرفت

افزایش نرخ پارک خودرو در پارکینگ‌های شیراز / افزایش درآمد پارکینگ‌دارهای شیراز

خبرگزاری فارس: با رأی شورای اسلامی شهر شیراز نرخ پیشنهادی انواع پارکینگ روباز و روبسته و مکانیزه داخل و خارج از محدوده ترافیکی شیراز مصوب شد.

افزایش نرخ پارک خودرو در پارکینگ‌های شیراز / افزایش درآمد پارکینگ‌دارهای شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز بعد از ظهر امروز در دویست و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز نرخ پیشنهادی انواع پارکینگ روباز و روبسته و مکانیزه داخل و خارج از محدوده ترافیکی شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفت که با رأی هشت عضو حاضر در شورای اسلامی شیراز این طرح تصویب شد.
شهردار شیراز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه از سال 86 به بعد نرخ پارک خودرو در پارکینگ‌ها در شیراز افزایش نیافته است، سرمایه‌گذاران برای احداث پارکینگ رغبتی ندارند.
علیرضا پاک‌فطرت اظهار داشت: با افزایش نرخ پارک خودرو در پارکینگ‌ها رونق پارکینگ و رغبت و تمایل به احداث پارکینگ توسط بخش خصوصی بالا می‌رود.
علی زحمت‌کش رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به ضرورت افزایش نرخ پارک خودرو در پارکینگ‌های شیراز ابراز داشت: نرخ پارک خودرو در سایر کلان‌شهرهای کشور بیشتر از شیراز است و با توجه به اینکه احداث پارکینگ باید در زمان بهره‌برداری سود داشته باشد ضرورت افزایش قیمت احساس می‌شود.
 در ادامه معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری شیراز به تشریح قیمت پارک خودرو در پارکینگ‌ها پرداخت و بیان کرد: بر اساس نرخ پیشنهادی به ازای هر 24 ساعت پارک خودرو در پارکینگ‌های مکانیزه در محدوده ترافیکی شیراز 6 هزار تومان اخذ می‌شود و این در حالی است که رقم فعلی به ازای هر 24 ساعت پارک خودرو 2 هزار تومان است.
حسام قلعه‌دار افزود: نرخ پیشنهادی برای پارک 24 ساعته خودرو در پارکینگ‌های خارج از محدوده ترافیک 4 هزار تومان شده ضمن اینکه این رقم در حال حاضر 2 هزار تومان است.
وی با اشاره به نرخ پیشنهادی پارک خودرو در پارکینگ‌های روباز داخل محدوده ترافیکی گفت: در نرخ پیشنهادی ورودی تا یک‌ساعت به پارکینگ 700 تومان و به ازای هر ساعت مازاد بر ورودی از هفت صبح تا 10 شب 250 تومان لحاظ شده که این رقم در حال حاضر به ترتیب 250 و 150 تومان است.
قلعه‌دار از نرخ پیشنهادی پارک خودرو در پارکینگ‌های مسقف داخل محدوده ترافیک نیز سخن گفت و ابراز داشت: بر اساس نرخ پیشنهادی ورودی تا یک‌ساعت در پارکینگ مسقف داخل محدوده ترافیک یک‌هزار و 200 تومان و به ازای هر ساعت مازاد 500 تومان لحاظ شده که این رقم در حال حاضر به ترتیب 250 و 150 تومان است.
وی در ادامه به نرخ پیشنهادی پارک خودرو در پارکینگ‌های خارج از محدوده ترافیک اشاره کرد و بیان داشت: نرخ پیشنهادی ورودی پارک خودرو در پارکینگ‌های روباز و مسقف خارج از محدوده ترافیکی به ترتیب 500 و 800 تومان شده که این رقم در حال حاضر 250 تومان است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: بر اساس نرخ پیشنهادی به شورای شهر شیراز به ازای هر ساعت مازاد بر ورودی از هفت صبح تا 10 شب در پارکینگ‌های روباز و مسقف به ترتیب 200 و 250 تومان در نظر گرفته شده که این رقم در شرایط فعلی 150 تومان است.
وی خاطرنشان کرد: نرخ پارکینگ موتورسیکلت یک چهارم قیمت مصوب سواری و نرخ پارکینگ کامیونت مجاز و مینی‌بوس یک و نیم برابر قیمت مصوب سواری است.
قلعه‌دار ادامه داد: نرخ کارت پارک حاشیه‌ای داخل محدوده ترافیکی در نخستین ساعت 500 تومان و به ازای هر ساعت اضافه 250 تومان می‌شود.
وی پارک خودروهای توقیفی در داخل محدوده ترافیکی در 24 ساعت شبانه‌روز را ممنوع اعلام کرد و افزود: نرخ پارکینگ مکانیزه با توجه به نوع ساخت و هزینه نگهداری به صورت شناور تعیین می‌شود.
به گزارش فارس، محدوده پر ترافیک شهر و محدوده ترافیکی در شمال بلوار گلستان و آزادی، در جنوب بلوار سیبویه و خیابان مشیر، در شرق بلوار زینبیه و در غرب خیابان ملاصدرا را شامل می‌شود.
در حال حاضر نرخ‌های مصوب توسط برخی از پارکینگ‌داران رعایت نمی‌شود، حال با افزایش بسیار و ناگهانی این نرخ‌ها معلوم نیست رقم دریافتی از شهروندان چه سرانجامی را می‌یابد و در نتیجه دارندگان اتومبیل ترجیح می‌دهند تا هر طور که شده جای پارکی را هر چند دوبله و .... پیدا کنند و آنگاه کاسبی عوامل راهنمایی و رانندگی نیز مانند پارکینگ‌داران خوش شانس و حامی‌دار، رونقی مضاعف پیدا می‌کند، از این رو می‌توان این طرح را در زمره طرح‌هایی قلمداد کرد که تولید ثروت می‌کنند و شماری از کاسبی‌ها را رونق می‌بخشند.
انتهای پیام/غ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول