اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز خبر داد

دانشگاه تبریز80 میلیارد ریال برای کاربردی کردن تولیدات علمی طرح اجرا می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه 80 میلیارد ریال طرح‌های مشترک با ادارات در سال ‌جاری برای کاربردی کردن تولیدات علمی اجرا می‌کند.

دانشگاه تبریز80 میلیارد ریال برای کاربردی کردن تولیدات علمی طرح اجرا می‌کند
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سیدمحمد تقی علوی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه تبریز و تراکتورسازی تبریز با اشاره به ظرفیت‌‌های این دانشگاه در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: وجود چندین قطب علمی، پژوهشکده، اساتید مجرب و آزمایشگاه‌های مجهز این دانشگاه را به یکی از دانشگاه‌های جامع کشور و قطب علمی منطقه تبدیل کرده است.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حرکت شتابنده­ای در راستای کاربردی شدن تولیدات علمی در این دانشگاه برداشته شده است، افزود: ارزش ریالی طرح‌های مشترک این دانشگاه با سایر دستگاه‌ها که از طریق اداره ارتباط با صنعت این دانشگاه انجام پذیرفته است از 17 میلیارد ریال در سال 87  اکنون به بیش از 80 میلیارد ریال رسیده است.
علوی، توسعه ارتباط با صنعت و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک با سایر نهادها را از جمله سیاست‌های راهبردی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در این خصوص اخیرا این دانشگاه توسعه همکاری خود را با پژوهشکده هوا و فضا  آغاز کرده و قرار است در این دانشگاه پژوهشکده­ای در همین راستا راه‌اندازی شود.
وی افزود: ما در سال‌های اخیر  در تلاش بودیم که با مجموعه‌های مختلف همکاری‌های نزدیک داشته باشیم که امیدواریم با تحقق این امر همکاری‌های دوجانبه موجب توسعه منطقه و کشورمان را فراهم کرده باشد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز و یکی از اساتید برجسته ماشین‌های کشاورزی نیز در نشست با اشاره به برخی موضوعات و طرح­های پایان­نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان گفت: یکی از رویکردهای اصلی فعالیت­های پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه و همچنین موضوعات پایان‌نامه­های دانشجویی اجرای طرح­های جدید و حرکت به سمت رفع مشکلات و نیازهای جامعه است.
حمیدرضا قاسم زاده با اشاره به قدمت رشته کشاورزی در دانشگاه تبریز، گفت: دانشکده کشاورزی به عنوان قدیمی­ترین دانشکده دانشگاه تبریز هم اکنون یکی از فعال‌ترین دانشکده‌های این دانشگاه در عرصه فعالیت­های آموزشی و پژوهشی به شمار می‌آید که در رشته ماشین آلات کشاورزی در این دانشکده در سال‌های اخیر در قالب انجام پایان‌نامه‌های دانشجویی پروژه‌های خوبی به اجرا در آمده است که می‌تواند برای مجموعه تراکتورسازی مثمرثمر باشد.
وی با اشاره به عناوین برخی از این  فعالیت­های علمی و پژوهشی آمادگی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز را برای گسترش همکاری‌ها و بهره­مندی از ظرفیت‌های طرفین اعلام کرد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول