اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

90 درصد ورودی مواد مخدر به کرمان عبوری است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: 90 درصد ورودی مواد مخدر در استان کرمان، عبوری و به منظور انتقال به مناطق دیگر است.

90 درصد ورودی مواد مخدر به کرمان عبوری است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حسین چناریان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح رزمایش محرم 90 ویژه مناطق شمالی استان کرمان اظهار داشت: این رزمایش در شهرستان‌های کرمان، زرند، راور و کوهبنان به اجرا گذاشته شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی اجرای سه رزمایش در استان کرمان طی سال جاری بیان داشت: رزمایش ذوالفقار 90 در نیمه اول سال جاری در مناطق غرب استان کرمان اجرا شد.

چناریان بخش تمرکز رزمایش محرم 90 را در زمینه عوامل مؤثر در ایجاد جرم دانست و افزود: یکی از کانون‌های تولید جرم، خرده‌فروشان مواد مخدر هستند که در این ارتباط 500 نقطه در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در این راستا عملیات اجرایی در 305 نقطه مثبت بود و مجرمان با مستندات کافی دستگیر و روانه زندان شدند.

چناریان با اشاره به کشف 403 کیلوگرم انواع مخدر از خرده‌فروشان در طرح محرم 90 تصریح کرد: استان کرمان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، شاهد ورود حجمی از مواد مخدر است که عبور داده می‌شود.

وی 90 درصد از میزان مواد مخدر ورودی به استان کرمان عبوری و به منظور انتقال به مناطق دیگر اعلام کرد و ابراز داشت: استان کرمان به لحاظ مصرف مواد مخدر در رتبه‌ 10 کشوری قرار دارد.

چناریان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در مرز‌ها و مرزبانی اذعان داشت: در حال حاضر 70 درصد از میزان ورودی مواد مخدر از بخش‌های شمالی و میانی استان کرمان کاسته شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: به دلیل اینکه حمل مواد مخدر به سمت جاسازی‌های جاده‌ای تغییر کرد، ورود مواد مخدر را از مناطق جنوبی شاهد هستیم.

چناریان خاطرنشان کرد: میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته، هفت درصد افزایش یافته که به دلیل تغییر در نوع حمل و از سویی امکانات دستگاه‌های نظامی و انتظامی است.

وی با اشاره به کشف 67 قبضه انواع سلاح غیرمجاز اظهار داشت: دستگیری 4 هزار و 889 نفر از مجرمان فراری، تحت تعقیب و دستگیر نشده، 19 زندانی و دو قاتل فراری، 980 متهم تحت تعقیب، 305 قاچاقچی خرده‌فروش، 490 معتاد پرخطر از دیگر موفقیت‌های رزمایش محرم 90 است.

چناریان با اشاره به اینکه یک هزار و 973 نفر از افراد دستگیر شده، اتباع بیگانه غیرمجاز بودند، بیان داشت: همچنین 33 سارق به عنف، 355 سارق عادی، 40 نفر اراذل و اوباش و 689 نفر در ارتباط با مفاسد دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف تعداد قابل توجهی تجهیزات دریافت از ماهواره و مشروبات الکلی داخلی و خارجی عنوان کرد: در این ارتباط سه کارگاه مشروب‌سازی پلمب، هفت نفر فروشنده و نصاب دستگاه ماهواره دستگیر و شش باند فساد و فحشا متلاشی شد.

چناریان افزود: همچنین 20 مورد قهوه‌خانه و کافی‌شاپ غیرمجاز در این رزمایش پلمب شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به همکاری خوب از سوی مردم تصریح کرد: بیش از 300 تیم تخصصی از رده‌های انتظامی و تخصصی در سراسر استان کرمان طی چند روز فعالیت شبانه‌روزی، خالصانه تلاش کردند و دستاورد خوبی نیز حاصل شد.

وی خاطرنشان کرد: با ارزیابی‌های به عمل آمده در سال جاری بین 10 تا 27 درصد ارتقای کیفیت عملیات پلیس را شاهد بودیم.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول