اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

برخوردهای سخت‌افزاری راه‌‌حل مقابله با مواد مخدر نیست

خبرگزاری فارس: وزیر کشور گفت: بحث مواد مخدر یک مسئله چند بعدی و پیچیده است و رویکرد ما در مقابله با آن در کشور رویکردی علمی است چرا که معتقدیم برخوردهای سخت‌افزاری راه‌ حل آن نیست.

برخوردهای سخت‌افزاری راه‌‌حل مقابله با مواد مخدر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌ به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، مطصفی محمدنجار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان‌رضوی اظهار کرد:‌ در زمینه مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری اقدامات خوب و موثری صورت گرفته و در این راستا سند جامع پیشگیری تدوین شده است که برش شهرستانی آن نیز به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: دستگاه‌های فرهنگی، نخبگان، آموزش و پرورش، رسانه‌های گروهی و در راس آن صدا و سیما و همچنین خانواده‌ها در حوزه پیشگیری نقش تعیین‌کننده و موثری دارند که باید برای کاهش آسیب‌ها در این حوزه نقش موثرتری ایفا کنند.
وی تصریح کرد: در بخش مقابله نیز اقدامات جدی و مناسبی صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به اختصاص بودجه ویژه به استان‌های شرقی کشور و همچنین اختصاص بودجه مستقیم به پلیس مواد مخدر استان‌ها و توزیع شهرستانی بودجه‌، اولویت‌بخشی به انسداد و کنترل مرزها و تقویت پست‌های ایست و بازرسی اشاره کرد.
نجار خاطر‌نشان کرد: دستگیری سران مافیای مواد مخدر، مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر صنعتی و پول‌شویی از جمله رویکردهای اصلی ما در حوزه مقابله با این پدیده شوم است.
وزیر کشور گفت: در حوزه درمان نیز با ابلاغ ماده 15 و 16 قانون از سوی مقام معظم رهبری که معتادان را مکلف به مراجعه به مراکز درمانی و دولت را ملزم به جمع‌آوری و درمان معتادان می‌کند، اقدام خوب و ارزشمندی بوده است که در همین راستا توسعه مراکز درمانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: باید از ظرفیت همکاری و مشارکت مردم برای پیشگیری و درمان اعتیاد استفاده کرد چرا که در هر حوزه‌ای که مردم ورود پیدا کرده‌اند شاهد دستاوردهای مطلوبی بوده‌ایم.
جانشین مقام معظم رهبری در نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه و موقعیت حساس استان خراسان‌رضوی، مشهد را پیشانی نظام و جهان تشیع دانست و افزود: مشهد باید در همه زمینه‌ها نمونه باشد به همین دلیل اقداماتی که در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در پایتخت معنوی ایران صورت می‌گیرد باید متناسب با این کلانشهر مذهبی باشد، چرا که علاوه برجمعیت 3 میلیون نفری این شهر، شاهد تردد سالانه بیش از 25 میلیون زائر هستیم.
استاندار خراسان‌رضوی نیز در این جلسه با ترسیم موقعیت استان اظهار کرد: خراسان‌رضوی پس از تهران پر جمعیت‌ترین استان کشور است که 116 هزار کیلومتر وسعت دارد و 27 شهرستان را در خود جای داده است.
وی افزود: هم‌جواری استان با کشور افغانستان به عنوان قطب تولید مواد مخدر در دنیا سبب ایجاد شرایط ویژه‌ای برای خراسان‌رضوی شده است که هماهنگی و همکاری بین دستگاه قضایی، پلیس مرزبانی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط سبب ایجاد شرایط مطلوبی در حوزه مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر در استان شده است.
صلاحی گفت: راه‌اندازی اردوگاه‌های اجباری ترک اعتیاد و مقابله پلیس با بزهکاران و معتادان خطرناک سبب کاهش 30 تا 80 درصدی برخی جرایم در 9 ماه گذشته در خراسان‌رضوی شده است.
استاندار خراسان‌رضوی در این جلسه ضمن تشکر از خدمات شایسته فرمانداران و فرماندهان مناطق انتظامی استان به عنوان روسا و دبیران شوراهای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: هماهنگی مناسب عملکرد مثبت آنان سبب کاهش بزه‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح استان شده است.
استاندار خراسان‌رضوی هم‌چنین برخورد قاطع دستگاه قضایی با قاچاقچیان مواد مخدر را از دیگر عوامل موثر در کاهش بزه‌های اجتماعی دانست و از عملکرد آنان تقدیر کرد.
انتهای پیام/ج30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول