اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیواندره خبر داد

دستگیری 176 توزیع‌کننده مواد مخدر در دیواندره

خبرگزاری فارس: فرماندار دیواندره از دستگیری 176 نفر توزیع و مصرف‌کننده مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

دستگیری 176 توزیع‌کننده مواد مخدر در دیواندره
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سعدی نقشبندی صبح امروز در نشست مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های بیجار و دیواندره که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان برگزار شد، به کشف بیش از 4 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این رابطه 176 نفر توزیع مصرف‌کننده مواد مخدر دستگیر و پرونده آنها برای طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان شده است.
وی آگاه‌سازی جامعه از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر را مهم‌ترین استراتژی برای مبارزه قاطع با این معضل اجتماعی دانست و افزود: با توجه به تغییر تدریجی شیوه‌های مصرف مواد مخدر و دشواری مقابله با این بلای خانمانسوز، اطلاع‌رسانی به مردم و آشنا کردن آنان با راه‌های مبارزه با مصرف مواد مخدر بسیار ضروریست.
به گفته فرماندار دیواندره، خانواده‌ها جایگاه ویژه‌ای در مبارزه با مواد مخدر دارند و هرچه به تحکیم بنیان خانواده کمک کنیم جامعه را از نتایج منفی و ناگوار ترویج فرهنگ مصرف مواد مخدر بیشتر دور خواهیم کرد.
نقشبندی خاطر نشان کرد: وجود مشاوره پیشگیرانه قبل از ابتلا و نیز مشاوره در زمان بهبود برای فرد معتاد به مواد مخدر، می‌تواند بسترساز کاهش مصرف این مواد باشد.
وی در ادامه تغییر مصرف مواد مخدر سنتی به مواد صنعتی و شیمیایی را بسیار نگران‌کننده دانست و افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی برای کاهش مصرف این مواد در بین آحاد جامعه به ویژه خانواده‌ها به منظور آشنایی با مضرات جدی مصرف این مواد ضروریست.
نقشبندی نظارت بیشتر بر اماکن عمومی و تشدید طرح‌های مبارزه با مواد مخدر را از مهم‌ترین راهکاری‌های مبارزه برای ریشه‌کنی مواد مخدر در جامعه برشمرد و گفت: توسعه مراکز درمانی، بسترسازی اشتغال و ایجاد فضای نشاط و شادابی برای مقابله با مصرف مواد مخدر در جامعه است.
وی در پایان بر ترویج فرهنگ ورزش و تندرستی، تخصیص اعتبارات مورد نیاز در توسعه مراکز تفریحی و فرهنگی و تولید برنامه‌های تلویزیونی و اطلاع‌رسانی از طریق مطبوعات و رسانه‌های جمعی در مورد مضرات مواد مخدر تاکید کرد.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول