اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال آینده در مشهد

زمان رسیدن اتوبوس‌‌ به ایستگاه‌ با راه‌اندازی موقعیت‌یاب اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: از ابتدای سال آینده اعلام زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها برای مدیریت زمان شهروندان مشهد فراهم می‌شود.

زمان رسیدن اتوبوس‌‌ به ایستگاه‌ با راه‌اندازی موقعیت‌یاب اعلام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی خجسته صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد، اظهارداشت: با توجه به اهمیت زمان و آگاهی شهروندان از زمان باقی مانده برای رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌های اتوبوس سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس‌های مشهد در حال اجرا است که بر این اساس تاکنون در 10ایستگاه اتوبوس این سامانه با نصب تابلوهایی اجرایی شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در ادامه به استخراج اطلاعات مورد نیاز برای اجرایی شدن این کار با استفاده از بلیت الکترونیک اشاره کرد و افزود: بر این اساس و با توجه به این که بلیت الکترونیک در مشهد اجرایی شد امکان استخراج آمار و اطلاعات از میزان تردد افراد در ایستگاه‌های اتوبوس فراهم شده است.

خجسته در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های سامانه موقعیت‌یاب اشاره کرد و افزود: همچنین با بهره‌گیری از سیستم موقعیت‌یاب الکترونیک می‌توان میزان توقف‌هایی که اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها و یا پایانه‌های اتوبوسرانی دارند و نیز سرعت اتوبوس‌ها در رسیدن به ایستگاه‌ها را به دست آورد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در ادامه فراهم شدن بسترهای لازم برای برنامه‌ریزی متناسب با نیاز شهروندان در ارائه خدمات سازمان اتوبوسرانی را از دیگر ویژگی‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

*افزایش تعداد ایستگاه‌های دارای سیستم موقعیت مکان‌یاب به 150 عدد تا پایان سال

وی در پاسخ به روند اجرای این طرح در سطح شهر مشهد اظهار داشت: در حال حاضر در 10 ایستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد این تابلوها نصب شده است که امیدواریم این تعداد تابلو اطلاع رسانی در ایستگاه تا پایان سال به 150 عدد در ایستگاه‌های خطوط محوری افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در ارتباط با چگونگی اطلاع‌رسانی به شهروندان در زمان باقی‌مانده اتوبوس‌ها برای رسیدن به ایستگاه‌ها گفت که با بهره‌گیری از این سیستم این امکان فراهم می‌شود که شهروندان از پنج ایستگاه قبل، زمان را مشاهده کنند.

*اصلاح زمان در صورت توقف اتوبوس به دلیل ترافیک

خجسته ادامه داد: در صورتی که اتوبوس به دلایلی نظیر ترافیک در محورهای منتهی به ایستگاه مورد نظر برخورد کرد این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که زمان را اصلاح کرده و زمان جدید را به شهروندان در ارتباط با رسیدن اتوبوس اعلام می‌کند که این خود نقش بسزایی در مدیریت زمان شهروندان دارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در ادامه به اجرای خطوط ویژه در سطح شهر مشهد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در سطح شهر مشهد در حدود 18کیلومتر مسیر ویژه اتوبوس ایجاد کرده‌ایم.

خجسته در ادامه ایجاد مسیرهای ویژه اتوبوس را گامی برای بهتر شدن زمان در رسیدن مسافران به مقصدهای مورد نظر دانست و با ارائه مثالی اظهار داشت: در تقاطع کوثر در بلوار وکیل آباد تا سه‌راه راهنمایی مشهد قبل از تز اجرای خطوط ویژه مدت زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه در حدود 15 دقیقه بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: این در حالی است که با اجرای خطوط ویژه در این مسیر زمان رسیدن اتوبوس به مقصد و ایستگاه مورد نظر در همین مسیر به هشت دقیقه کاهش یافته است.

*کاهش 45 درصدی زمان در رسیدن اتوبوس‌ها با اجرای خطوط ویژه

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با اجرای خطوط ویژه در حدود 45 درصد در زمان رسیدن اتوبوس‌ها به مقصد صرفه‌جویی زمان داشته‌ایم.

خجسته در ادامه اختصاص یک مسیر ویژه برای اتوبوس و حرکت آن در خیابان‌های سطح شهر مشهد را گامی برای اجرای عدالت اجتماعی عنوان کرد و افزود: در یک مسیر ویژه‌ به طور متوسط در حدود 100 دستگاه اتوبوس عبور می‌کند که اگر هر کدام از این اتوبوس‌ها تعداد 50 نفر مسافر داشته باشند می‌توان گفت که در حدود 5 هزار نفر جابه‌جا می‌شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: این درحالی است که در یک مسیر از خیابان تعداد یک هزار و 200 تا یک هزار و 300 دستگاه خودرو سواری عبور می‌کند که با سرانه 1.7 تا دو نفری ،جمعیتی که از یک مسیر عبور می‌کند، 2 هزار و 500 نفر است که در مقایسه با جابه‌جایی تعداد افراد با اتوبوس رقم اندکی است.

انتهای پیام/م10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول