اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ثبت‌نام یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در طرح حفظ قرآن کریم

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از طرح آمال تربیت دو میلیون دانش‌آموز حافظ قرآن در وزارت آموزش و پرورش، بیش از یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در طرح حفظ قرآن کریم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از موسوعه امام حسین(ع) که در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) برگزار شد، با بیان اینکه واقعه عاشورا برای نظام تعلیم و تربیت یک مسیر روشن است، اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش، فرهنگیان و دانش‌آموزان باید در این مسیر حرکت کنند.
وی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که در کشتی نشسته‌ایم که نجات آن قطعی است، تصریح کرد: این کشتی مسیر انسانیت را طی می‌کند و امیدواریم این موسوعه منبعی برای کتب درسی و محتوای آنها شود.

*آموزش و پرورشی با تراز اسلامیت باید داشته باشیم
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما باید آموزش و پرورشی با تراز اسلام و جمهوری اسلامی تقدیم ملت ایران کنیم، اظهار داشت: خوشبختانه در تهیه این موسوعه علمای حوزه نظارت علمی خوبی داشته‌اند و حتی برخی از علما نسبت به تهیه این موسوعه تاکیداتی داشته‌اند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تقدیم آیت‌الله مکارم شیرازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این سند برگرفته از آموزه‌های قرآن و سیره‌اهل‌بیت(ع) و همچنین از تفکرات بزرگان و علمای حوزه علمیه استخراج شده است.
وی ادامه داد: بر اساس این سند راه جدیدی پیش روی نظام آموزش و پرورش باز می‌شود و نگاه ما نسبت به تمام مسائل تعلیم و تربیتی تغییر خواهد کرد.

*سند تحول نگاه ما را نسبت به کلاس درس تغییر می‌دهد
حاجی‌بابایی با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه ما نسبت به کلاس و مدرسه تغییر خواهد کرد، یادآور شد: طبق این سند آموزش و پرورش در مسیری قرار می‌گیرد که بیش از گذشته در مسیر قرآن و اهل‌بیت(ع) باشد.
وی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش امروز نسبت به تربیت قرآنی دانش‌آموزان اهتمام ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: بعد از اینکه در وزارت آموزش و پرورش مطرح شد که دو میلیون دانش‌آموز حافظ قرآن کریم باید داشته باشیم، تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول