اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

طراحی تولید خون مصنوعی در مازندران

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران اعلام کرد: مازندران در تولید علم در زمینه نانو، تحقیقات و پژوهش‌های خوبی را انجام داده به طوری که تولید هیدروژن از جلبک و تولید خون مصنوعی را در دست اجرا دارد.

طراحی تولید خون مصنوعی در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران، سید علی‌اکبر طاهایی در دیدار با استاندار سلیمانیه عراق بیان داشت: پروژه‌های کمربندی شهر، آب، پارک شهر و ساختمان‌سازی همه نشانگر اراده قوی در مرکز و اعماق سلیمانیه برای توسعه آبادانی و عمران است.
وی همچنین در نشست استانداران مازندران و سلیمانیه بیان داشت: بنده نه تنها از سوی 3.1 میلیون مازندرانی بلکه به نمایندگی 7.5 میلیون جمعیت استان‌های شمالی ایران اعتقاد دارم که مازندران، گیلان و گلستان می‌توانند همکاری‌های خوبی در اجرای پروژه‌های بزرگ بر اساس توانمندی‌هایشان با اقلیم کردستان عراق داشته باشند.
استاندار مازندران تاکید کرد: توسعه مناسبات با کشورهای همسایه یک امر عقلانی است و می‌توانند در توسعه به هم کمک کنند.
طاهایی به ترور دانشمند هسته‌ای ایران اشاره و تصریح کرد: ایران از نظر مرتبه تولید علم به جایی رسد که در دانش هسته‌ای دشمنان نظام دست به شکار دانشمندان ایران زدند، اما نمی‌دانند دانش بومی شده در کشورمان با کشتن چند دانشمند از بین نخواهد رفت.
وی اضافه کرد: مازندران نیز در تولید علم در زمینه نانو و تحقیقات و پژوهش‌های خوبی را انجام داده به طوری که تولید هیدروژن از جلبک و تولید خون مصنوعی را مطرح و در دست دارد.
استاندار مازندران همچنین به تقویت و رشد مناسب مصرف ماهی در سلیمانیه اشاره کرد و افزود: دانش تولید ماهی به ویژه ماهیان خاویاری و قزل آلا در مازندران موجود است و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این استان نیز می‌توانند همکاری‌های خوبی در این زمینه با سلیمانیه داشته باشند.
 
* اختصاص250 هکتار زمین برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در سلیمانیه
استاندار سلیمانیه هم در این نشست از تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در این استان خبر داد و گفت: نگاه ما به سرمایه‌گذار ایرانی همانند سرمایه‌گذار بومی اقلیم است.
بهروز محمد صالح فقی رشید همچنین از اختصاص250هکتار زمین برای سرمایه‌گذاری و استقرار کارخانجات و شرکت‌های ایرانی در سلیمانیه خبر داد.
وی تصریح کرد: اگر کسی قصد سرمایه‌گذاری دارد بهترین مکان سلیمانیه است چرا که تمام زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این استان فراهم شده است.
استاندار سلیمانیه اعلام کرد: ما ایرانی و مازندرانی‌ها را به عنوان مهمان نمی‌پنداریم بلکه به عنوان صاحب و همانند خودمان قلمداد می‌کنیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توسعه مناسبات شاهد شکوفایی سلیمانیه و مازندران باشیم.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول