اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام حسینی:

یکی از ملاک‌های تشخیص نماینده خوب، نظر آنها در رابطه با فتنه است

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه و دانشگاه گفت: یکی از ملاک‌های تشخیص نماینده خوب، نظر خواص در رابطه با فتنه دانستن فتنه 88 و محکوم کردن فتنه‌گران است.

یکی از ملاک‌های تشخیص نماینده خوب، نظر آنها در رابطه با فتنه است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در جمع تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: آمریکا می‌خواهد با زورگویی، ایجاد ترور و تحریم، ترس به دل ملت‌های آزاده بیاندازد اما، امام حسین (ع) به ما آموخت که نترسیم.
این استاد اخلاق عنوان کرد: ضرورت اقامه عزای حسینی و چرایی وقوع حادثه کربلا با وجود شیعه بودن اهل کوفه از موارد مهمی است که باید برای جوانان تبیین شود.
وی افزود: چندین گروه در حادثه کربلا نقش داشتند که برخی به دلیل پول، برخی به علت ریاست‌خواهی و برخی دیگر نیز به علت‌های مشابه در مقابل امام صف‌آرایی کردند.
حسینی تأکید کرد: در حادثه عاشورا، برخی در مقابل نظرات امام ایستادند و خود را بالاتر از امام می‌دانستند، سلیمان صرد خزاعی از این دسته بود که هر چند پس از حادثه عاشورا با چهار هزار نفر از یارانش کشته شد ولی این حرکت، به موقع نبود.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری با تبیین حوادث عاشورا و این اتفاقات مهم تاریخی در تعریف بسیجی می‌فرمایند: بسیجی کسی است که با اخلاص به موقع و به اندازه وارد عرصه شود یعنی نه دچار تندروی شود و نه دچار کندروی.
حسینی با اشاره به فتنه عاشورای 88 تصریح کرد: با وجود فتنه 88 و حوادث عاشورای 88 که چادر از سر زن‌ها کشیدند، مسجد و هیئت آتش زدند و به عزاداران حسینی حمله کردند برخی هنوز هم اعتقاد به فتنه بودن این حوادث ندارند.
وی خاطر نشان کرد: آنهایی که فتنه 88 را فتنه نمی‌دانند دو دسته‌اند، دسته اول همگام با فتنه‌‌اند که تکلیف‌شان روشن است اما برخی خود را باهوش‌تر و بالاتر از رهبری می‌دانند که باید از قصه عاشورا عبرت بگیرند.
حسینی افزود: نباید جزو عافیت‌‌طلب‌ها بود و اجازه داد پول، قدرت و خود بزرگ‌‌بینی باعث شود تا در خلاف نظر مقام معظم رهبری عمل کنیم؛ در زیارت عاشورا 33 بار بر قاتلان، لعن فرستاده شده است و این مسئله نشان از این دارد که ما نیز باید از فتنه‌گران اسم برده و آنها را به مردم معرفی کنیم.
وی بیان کرد: یکی از ملاک‌های تشخیص نماینده خوب، نظر خواص در رابطه با فتنه دانستن فتنه 88 و محکوم کردن فتنه‌گرانی مانند موسوی و کروبی است که این دو معیار می‌تواند روشن کند نماینده با رهبری است و یا در خلاف رهبری.
حسینی، دانشجویان را آرمان‌خواه و عدالت‌خواه برشمرده و عنوان کرد: خروش و فریاد دانشجو خیلی از افراد را اصلاح می‌کند و اگر امروز به این آرمان‌خواهی و عدالت‌خواهی می‌بالیم به علت وجود حادثه کربلا و امام حسین (ع) است.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها زورگو هستند و هر کس زیر بار این زورگویی برود، همه داشته‌های خود را از دست می‌دهد؛ آمریکایی‌ها از دموکراسی حرف می‌زنند ولی در رابطه با سرکوب اکثریت مردم بحرین اظهارنظری نمی‌کند، از حقوق بشر دم می‌زنند ولی از حقوق پایمال شده زنان عربستان که یک نمونه آن اجازه حضور نداشتن در مراسم ختم حتی پدرانشان است هیچ دفاعی نمی‌کنند.
انتهای پیام/ح20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول