اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

یادمان شهدای گمنام در شهرستان نور ایجاد شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نور گفت: مردم قدرشناس هستند و قدر شهدا را می‌دانند ولی مهم‌تر از میزبانی و تشییع پیکرشان، ایجاد و ساخت یادمان مناسب است که در شان شهدا باشد.

یادمان شهدای گمنام در شهرستان نور ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام سید حسین امیری ظهر امروز  در مراسم تشییع و تدفین پیکر دو شهید گمنام در شهرستان نور با تقدیر از حضور پرشور و باشکوه مردم در این مراسم بیان داشت: مردم پس از گذشت 33 سال از انقلاب و 25 سال از شهادت این شهدا وفاداری خود را با این حضور ثابت کردند.

وی اظهار داشت: مردم قدرشناس هستند و قدر شهدا را می‌دانند و این قدردانی را با میزبانی شایسته از شهدا و تشییع شایسته‌تر به اثبات رساندند و به همگان نشان دادند ولی مهم‌تر از میزبانی ایجاد یادمان مناسب که در شان شهدا باشد، ضروری است.

امام جمعه نور تصریح کرد: یادمان شهدا نشانگر احترام مردم به شهدا است و دیگران هم که از این محل بازدید خواهند داشت متوجه احترام مردم این خطه به شهدا می‌شوند.

امیری به اربعین سالار شهیدان اباعبدالله الحسین اشاره کرد و اظهار داشت: حسین (ع) خون خود را هدیه کرد تا مردم از گمراهی به درآیند ولی وقتی به شهادت رسید اولین زائرش جابر بود که پس از چهل روز در اربعین شهادتش به زیارتش آمد.

وی افزود: ای کاش شما مردم در کربلا بودید و حسین (ع) را یاری می‌کردید، چون وفاداری شما به فرموده حضرت امام (ره) از مسلمانان صدر اسلام بیشتر است و امروز هم ثابت شد شهدایی را که نمی‌شناسید و نامی از آنها و نشانی از خانواده‌هایشان ندارید، به استقبال، تشییع و تدفین شتافتید.

برخی از همرزمان شهدا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تشییع پیکرهای شهدای گمنام را موجب توجه دادن قلب‌ها به فرهنگ شهید و شهادت ذکر کردند و آن را تلنگری برای عموم دانستند.

احمد نام‌آور از رزمندگان دوران دفاع مقدس بیان داشت: تشییع پیکر شهدا پس از سال‌ها در این شهرستان یادآور تشییع شهدای دوران دفاع بود که مردم با شور و حال خاص آن دوران حاضر می‌شدند اما امروز شاهد حضور اقشار مختلف هستیم که وفاداری خود را اعلام و بر ادامه راه شهدا تاکید داشتند.

وی ادامه داد: نسل جدید که شهدا را ندیدند و سختی‌های دفاع را تجربه نکردند با دیدن قطعات پیکر شهدا با واقعیت دوران دفاع و ایثار جوانان هم سن و سال خود آشنا می‌شوند و بیشتر درک خواهند کرد.

نادر شجاعی دیگر رزمنده دوران دفاع مقدس نیز اظهار داشت: پس از گذشت سال‌ها از دوران دفاع و تشییع پیکر شهدا نسل جدید و برخی از قدیمی‌های جامعه ما آن روزها را فراموش کردند و گاهی هم شرمنده شهدا می‌شویم که پس از آنان چه کردیم.

وی افزود: تشییع پیکر دو شهید گمنام پس از سال‌ها در خیابان‌های شهرستان نور خیلی‌ها را به تفکر وا داشت و متوجه ساخت که شهدا برای حفظ دین و حفظ حجاب و ناموس این کشور از جان، خون و خانواده خود گذشتند تا ایرانی آباد، آزاد، امن و اسلامی داشته باشیم و بر ما است همواره توجه دهیم.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول