اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع):

مهم‌ترین هدف شهدا احیای دین و رفتن به مسیر ولایت بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) خراسان‌رضوی گفت: مهم‌ترین هدف شهدا احیای دین، ابقای سنت و رفتن به مسیر امامت و ولایت بود.

مهم‌ترین هدف شهدا احیای دین و رفتن به مسیر ولایت بود
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت‌الاسلام مهدی عابدی ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای روستاهای مهر، کوشکباغ، طزر، کلاته سادات و بهانگر تحت عنوان " تشنگان وصال " در محل حسینیه روستای مهر بخش داورزن سبزوار با تاکید بر این مهم که ایران در سایه‌سار ولایت احیا شده است، اظهار داشت: نظام سیاسی حاکم بر کشور نظام سیاسی صرف نیست بلکه نظام اعتقادی است که می‌توان آن را یک پله پایین‌تر از نظام ولایی امام زمان (عج) دانست.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) خراسان‌رضوی گفت: بازی با ولایت بازی با عظمت ایران است.
وی شهدا را افرادی توانمند، متفکر، متعهد، شجاع، دلباخته و شیفته اهل بیت (ع) دانست و ادامه داد: خون پاک شهدا سبب وحدت، احساس مسئولیت و حضور مردم در صحنه شده است.
وی با بیان اینکه ما نباید تنها با برگزاری یادواره‌ها، از مقام شامخ شهدا تجلیل کنیم، معرفی بیشتر شهدا را با توجه به آسیب‌های موجود در جامعه، ضروری خواند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش دشمن برای فراموش کردن یاد شهدا در جامعه امروز، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم در این یادواره‌ها با قلم، بیان و ابزارهای دیگری که در اختیار داریم  گوشه‌هایی از زندگی شهیدان خود را روشن کرده و با به تصویر کشیدن، بیشتر از گذشته آنان را به جوانان معرفی کنیم.
این محقق و پژوهشگر علوم دینی مهم‌ترین هدف شهدا را احیای دین، ابقای سنت و رفتن به مسیر امامت و ولایت امامان معصوم (ع) بیان کرد و با اشاره به اینکه راه شهدا را نباید با یک عکس، پوستر، اسم و فاتحه بر مزارشان خلاصه کنیم، گفت: این کار بی‌انصافی در حق شهداست.
عابدی یادآور شد: هر خدشه‌ای که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شود یعنی به راحتی جا پای خون شهدا گذاشته‌ایم.
وی در سخنانی با بیان فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مقام جایگاه شهادت اضافه کرد: مقام عظمای ولایت می‌‌فرمایند «زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست».
وی افزود: این جمله پرمحتوا و مهمی است که ایشان، نام و خاطره شهدا را معادل خون شهید می‌دانند، شهادتی که برای شهید یک حرکت ارزشمند، مهم و فراتر از همه فوق ارزش‌هاست.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) گفت: کشور و دولت مقاوم ما اگر قله‌های رفیع اقتدار و قله‌های رفیع پیشرفت سیاسی و علمی را درنوردیده به خاطر مجاهدت شهدا بوده است.
وی ادامه داد: ‌این اتفاق بزرگ به خاطر خون الهی شهدا و خونی که آنها در راه حق ریخته‌اند، بوده است خونی که رنگ و بوی الهی دارد.
وی با اشاره به یکی از آیات قرآن درباره تعبیری که در زمینه شهدا به کار رفته است، گفت: وقتی خداوند خود را خریدار خون شهدا می‌داند ما چگونه می‌توانیم قدردان مقام شهدا باشیم.
وی ادامه داد: خداوند خود را مشتری خون شهدا می‌داند و باید ببینیم شهیدان در قبال دادن جان و مال خود و ایثارشان به چه مقام عظیمی دست پیدا کردند که قابل تعقل و فهم نیست.
وی با اشاره به این مطلب که کشورهای غربی از معنا و مفهوم شهادت بیمناک هستند، گفت: کشور ما در برهه‌ای از زمان به چنان پیشرفتی نائل آمد که برای همه کشورها به عنوان الگوی بزرگ قرار گرفت، مصر امروز همان چیزی است که سال‌ها قبل در کشور ما اتفاق افتاد.
وی تأکید کرد: ما موظفیم نگذاریم رنگ و بوی شهادت کم‌رنگ شود و وظیفه دیگر ما این است که با برگزاری بزرگداشت برای شهدا خانواده آنها را تکریم کنیم و قدرشناس خدمات آنها باشیم.
این مسئول با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: اگر تدابیر مقام معظم رهبری نبود کشور رو به نابودی می‌رفت.
وی ولایت را به دو شاخه ولایت خدا و ولایت شیطان تقسیم‌بندی و بیان کرد: هر کس از تحت ولایت خدا خارج شود ولایت شیطان را پذیرفته است.
وی گفت: شرف و عزت در سایه ولایت‌فقیه میسر است که در جامعه ما شکل گرفته و خداوند در قرآن کریم پیروی از فرمایشات رهبری را در عصر غایب واجب شمرده است.
عابدی تصریح کرد: تدابیر رهبری در طول انقلاب، کشور را از نقشه شوم دشمنان آگاه کرده و فتنه آنها برای نابودی این مرز و بوم را از بین برده است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: نظام سیاسی حاکم بر کشور فقط نظام سیاسی نیست بلکه این یک نظام اعتباری است که با نقش پررنگ ولایت رهبری هدایت می‌شود.
وی با محکوم کردن ترور شهدای دانشمند هسته‌ای ایران اسلامی گفت: اینگونه اعمال و رفتار اوج ذلت و خواری ایادی استکبار، آمریکای جنایتکار و صهیونیست منزوی است.
وی تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی را تاریخی درخشان و سراسر اقتدار دانست و بر عظمت بی قید و شرط ایران تاکید کرد.
انتهای پیام/آ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول