اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار یاسوج:

با آلونک‌سازی در شهر یاسوج مخالفم

خبرگزاری فارس: شهردار یاسوج با بیان اینکه چهره شهر گردشگرپذیر یاسوج باید در حد و شان این شهر باشد، گفت: با ساخت آلونک در شهر یاسوج مخالفم.

با آلونک‌سازی در شهر یاسوج مخالفم
قباد نگین‌تاجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تاکید بر این موضوع که با آلونک‌سازی در شهر مخالف هستم، افزود: باید به فکر ساختن مراکز خرید پایدار در نقاط مناسب یاسوج باشیم.
شهردار یاسوج ادامه داد: زیبایی چهره شهر گردشگرپذیری چون یاسوج بسیار مهم بوده که در این زمینه باید در مدیریت شهری با در نظر گرفتن چشم‌انداز چند ساله شهر تصمیم‌گیری کنیم.
نگین‌تاجی برای اثبات حرف‌های خود به دکه‌ها و مراکز خرید موقت در پایین‌تر از سه راه بیمارستان اشاره کرد و بیان داشت: وقتی به این فروشنده‌ها مجوز دهیم که دکه یا آلونکی بسازند تا اجناس خود را بفروشند به مرور زمان جابه‌جایی آنها مشکل و چهره شهر نازیبا می‌شود.
شهردار یاسوج افزایش مجوزهای آلونک و دکه‌های فروش محصولات را موجب زیان به مشاغل ثابت و پایدار شهر دانست و یادآور شد: وقتی فروشنده‌ای بدون آنکه بخواهد اجاره، عوارض یا مالیاتی بپردازد، اجناس خود را با قیمت پایین می‌فروشد این به معنی تعطیلی مغازه‌های ثابت شهر خواهد بود.
وی با اشاره به ساختار نامناسب جمعه‌ بازار کنونی شهر یاسوج اظهار داشت: نباید بستری فراهم تا قانون‌گریزی در شهر بیشتر شود.
شهردار یاسوج، پرداخت مالیات، عوارض، پاسخگویی و نظارت را از شرایط یک بازار دانست و گفت: در جمعه ‌بازار کنونی این موارد نسبتا وجود ندارد و این مرکز چهره‌ای نازیبا به ورودی شهر داده است.
وی اضافه کرد: مجوزهای موقت به مرور زمان به یک معضل و مشکل تبدیل شده و موجب سد معبر، بی‌نظمی در عبور و مرور شهروندان، جهره نامناسب شهر و ضرر و زیان به فروشنده‌هایی که هزینه‌های مدیریت شهری را می‌پردازند، می‌شوند.
شهردار یاسوج به پراکندگی وظایف شهرداری و افزایش توقعات و انتظارات مردم از این مدیریت شهری در سال‌های اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: مشارکت مردم و استقبال آنها در برنامه‌های شهرداری یک سرمایه محسوب می‌شود که امیدواریم با استفاده از این امتیاز مهم در مسیر رعایت حقوق شهروندی و احترام متقابل گام برداشته و شهری خوب و ایده‌آل در ابعاد مختلف مدیریت شهری داشته باشیم.
نگین‌تاجی با تقدیر از نگاه تعهدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسائل ریز و کلان شهر خاطرنشان کرد: حقیقتا وی از هیچ حمایتی برای حرکت رو به جلوی شهر برای رسیدن به توسعه و عمران دریغ نکرده و ما همواره مدیریت ارشد این استان را در کنار خود دیده‌ایم.
شهردار یاسوج، رسانه‌ها و خبرنگاران را همکاران خود در مدیریت شهر یاسوج خواند و گفت: یکی از حقوق اصلی شهروندان در هر جامعه‌ای آگاهی و اطلاع آن‌ها از مسائل و تصمیماتی است که در اداره یک شهر اتخاذ می‌شود و رسانه‌ها از این منظر همواره افزایش مشارکت عمومی را رقم زده‌اند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول