اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر:

780 میلیارد ریال به ستاد حوادث استان بوشهر اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: جانشین مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: در سال جاری مبلغ 780 میلیارد ریال به ستاد حوادث و بحران استان بوشهر اختصاص یافته است.

780 میلیارد ریال به ستاد حوادث استان بوشهر اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، کاظم مرادی در جلسه هماهنگی برگزاری رزمایش مدیریت بحران اظهار داشت: با توجه به اینکه همه دستگاه‌هایی که به نوعی درگیر رزمایش هستند در دشتی مستقر می‌شوند این شهرستان میزبان این رزمایش است.
جانشین مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر به اهمیت برگزاری مانورها و رزمایش‌ها اشاره و آن را یکی از ارکان مهم مدیریت بحران عنوان کرد.
وی به اهداف اصلی مدیریت بحران اشاره کرد و یادآور شد: بحران یک وضعیت خطرناکی است که به صورت ناگهانی اتفاق می‌افتد و بخشی از اجزای نظم موجود را به‌هم می‌زند و اگر چنین حوادثی رخ بدهد نیاز به بسیج فوری امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی است.
مرادی گفت: بحران دارای چند مرحله است که مرحله اول آن پیشگیری،مرحله دوم آمادگی،مرحله سوم مقابله و مرحله چهارم بازسازی است.
وی با بیان اینکه باید همه امکانات بسیج شود تا ما بتوانیم در حوادث طبیعی جان شهروندان را نجات دهیم گفت: جلسه ستاد بحران در دشتی به منظور برگزاری رزمایش آینده تشکیل شده است و تمام دستگاه‌های ذیربط برای پیشگیری، آمادگی و توان نیروها و امکانات دستگاه‌های اداری، خودروهای آتش‌نشانی، آمبولانس‌ها، دستگاه‌های راه‌سازی و سایر امکاناتی که برای اطفای حریق پیش‌بینی شده است مورد بررسی قرار گیرد تا از آمادگی 100 درصدی برخوردار باشند.
مرادی تصریح کرد: این رزمایش باید به نحو مطلوب برگزار شود و همه امکاناتی که لازم است هم از نظر نیرو و هم تجهیزات خودرویی در این مانور بسیج شوند.
وی از پلیس راه استان و شهرستان دشتی خواست که با توجه به جابه‌جایی امکاناتی که از مرکز استان به شهرستان حمل می‌شود با مسئولان شرکت عملیات منطقه 10 انتقال گاز همکاری و مساعدت کنند.
مرادی افزود: رزمایش مدیریت بحران با حضور پرسنل منطقه 10 عملیات انتقال گاز و نهادهای برون سازمانی دولتی شامل نیروی انتظامی خورموج، ستاد بحران استان، آتش نشانی خورموج، بیمارستان زینبیه این شهر، فرمانداری دشتی، اورژانس جاده‌ای و پلیس راه استان برگزار می‌شود.
مرادی با اشاره به ارکان مدیریت بحران در کشور خاطر نشان کرد: رئیس شورای عالی مدیریت بحران رئیس جمهور و جانشین شورای عالی مدیریت بحران وزیر کشور است.
وی اضافه کرد: رئیس شورای مدیریت بحران کشور به عهده رئیس سازمان مدیریت بحران است و در استان نیز رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران به عهده استاندار و جانشین وی معاون عمرانی استاندار است.
مرادی ادامه داد: دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به عهده مدیرکل مدیریت بحران استان و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان به عهده فرماندار و جانشین آن معاون عمرانی فرماندار است.
وی با بیان اینکه در سال جاری مبلغ 780 میلیارد ریال به ستاد حوادث و بحران استان بوشهر اختصاص یافته است یادآور شد: در سال جاری مبلغ 180 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 10، مبلغ 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 12 و مبلغ 500 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات خاص ماده 12 به مدیریت بحران استان بوشهر اختصاص یافته است.
مرادی تلاش در جهت کاهش اثرات خشکسالی و اجرای خسارات وارده به بخش‌های مختلف از طریق اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی، ایجاد آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی و مدیریت بحران استان و کارگروه‌های تخصصی عضو شورا مبنی بر پیشگیری و مقابله حوادث و سوانح طبیعی، آموزش و اطلاع‌رسانی به هموطنان را مهم عنوان کرد.
وی گفت: برگزاری مانورها و رزمایش‌های مدیریت بحران در موضوعات مختلف نظیر سیلاب، زلزله، آتش‌سوزی در خطوط گاز، امداد و نجات در دریا و... و بازسازی مناطق آسیب‌دیده ناشی از حوادث طبیعی یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت بحران استان بوشهر است.
وی تصریح کرد: به تشخیص شورای هماهنگی مدیریت بحران، موضوع اطلاع‌رسانی و گزارش اخبار و رویدادهای آن به خبرنگاران به عهده سخنگوی حوادث طبیعی است.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول