اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین:

باید در پرتو ولایت به سوی اهداف قیام کربلا حرکت کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین با بیان اهمیت درک صحیح حادثه کربلا و اهداف امام حسین(ع) گفت: باید در پرتو ولایت به سوی اهداف قیام کربلا حرکت کنیم.

باید در پرتو ولایت به سوی اهداف قیام کربلا حرکت کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام رضا غلامی که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین سخن می‌گفت با بررسی نکاتی در باب زیارت اربعین گفت: نکته اول دقت و توجه به معانی دعاها و زیارت‌ها از جمله زیارت اربعین است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین افزود: نکته دوم در این راستا توجه به جایگاه بلند و رفیع حضرت سیدالشهدا (ع) در زیارت اربعین است و جملات نبی‌اکرم (ص) در مورد حضرت اباعبدالله (ع) بر کسی پوشیده نیست.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته سوم توجه به اهداف بلند امام حسین (ع) که دین و دین‌مداری و احیای ارزش‌های دینی است است، امام حسین (ع) جان خود را در کربلا عطا کرد تا مردم از ضلالت و گمراهی نجات یابند، دقت کنید به دلیل همین نادانی و ضلالت بود که مردمی که ظاهر دین را داشتند، نماز می‌خواندند اما از اصل دین فاصله گرفته بودند در برابر امام حسین (ع) ایستادند، به اهداف حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دقت کنید، امام رفت که دین را زنده کند و مردم را از فتنه‌ها و انحراف‌ها رهایی بخشد.
وی گفت: حال پسندیده نیست ما بعد از سال‌های سال بیاییم و در عزاداری‌ها از اصل حادثه کربلا منحرف شویم، خیر، باید در پرتو ولایت به سوی اهداف قیام کربلا حرکت کنیم، فقط حضور در مجلس عزاداری نیست که اهمیت دارد، بله حضور مهم است، دلدادگی اهمیت دارد اما همه‌اش این نیست، حسینی بودن یعنی به دنبال معروف رفتن و از منکر پرهیز کردن، این منطق امام حسین (ع) است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین نکته چهارم زیارت اربعین را بررسی شخصیت افرادی که در کربلا حضور داشتند دانست و گفت: به کربلا بنگرید و ببینید خوبان و یاران ابی‌عبدالله (ع) چه منطقی داشتند و آنهایی که در برابر امام ایستاده‌اند چه انحرافاتی داشتند، آسیب‌شناسی کنید، جامعه ما امروز به این آسیب‌شناسی نیاز دارد، نکند خدای ناکرده همان آسیب‌ها در زندگی ما و تکایای ما و هیئت‌های ما اجرا شوند و غافل باشیم.
وی در ادامه عنوان کرد: آنهایی که دنیا طلب بودند، دین را به دنیا فروختند، دین را به دلیل زندگی چند روزه از دست دادند، دنبال نفاق و شقاق رفتند در برابر امام حسین (ع) ایستادند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین در پایان تصریح کرد: نکته پنجم در باب زیارت اربعین اعلام موضع کردن است و اینکه عملا و واقعا در خط و مسیر حضرت ابا عبدالله (ع) حرکت کنیم، دوست داشتن حضرت سیدالشهدا (ع) نباید تنها تا جایی باشد که به مال و زندگی و جان ما آسیب نرسد، باید در عمل ثابت کنیم عاشق اباعبدالله (ع) هستیم و فکر و ذهن و روح ما بر اساس تعالیم آن حضرت تنظیم شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول