اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

الگوهای خوبی برای جوانان در کربلا داریم

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در انتخاب الگوها دقت داشته باشیم، گفت: الگوهای خوبی برای جوانان در کربلا داریم.

الگوهای خوبی برای جوانان در کربلا داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام علی آقابابا شامگاه یکشنبه در مراسم پاسداشت قیام اسلامی و انقلابی مردم ولایت‌مدار شهرستان ری در 18 دی سال 57 و گرامیداشت چهار شهید انقلاب اسلامی با بیان اینکه بینش همان بصیرت است، گفت: هر انتخابی باید بینش داشته باشد، بصر چشم سر است و بصیرت چشم دل و حقیقت بین است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بعضی‌ها چشم سر دارند ولی چشم عقل ندارند، افزود: کسی که چشم سر نداشته باشد بهتر است نسبت به کسی که چشم دل نداشته باشد، فرد کور باشد ولی چشم عقل داشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب خیلی زیبا بصیرت را معنی کردند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «بصیرت یعنی قبله نما، بصیرت یعنی قطب‌نما» به معنای نورافکن است کسی که در بیابان قرار گیرد ولی قطب‌نما نداشته باشد احتمال اینکه نتواند به مقصود برسد کم است و کسی که قطب نما داشته باشد به راحتی می‌تواند مسیر را پیدا کند.
این استاد حوزه با بیان اینکه سه جبهه در کربلا بودند، گفت: گروه نخست حاضران در کربلا معاندان و مخالفان بودند و گروه دیگر بی‌تفاوت‌ها و در نهایت یاران و وفاداران بودند.
آقابابا در تعریف مخالفان و معاندان بیان داشت: مخالفان و معاندان کسانی هستند که عملا جلوی امام خود قرار گرفتند و کسانی که از ظلم تبعیت می‌کردند مقابل امام ایستادند.
وی بی‌تفاوت‌ها را کسانی معرفی کرد که می‌دانستند امام حسین (ع) به حق است و مسیر حرکت امام حسین (ع) به چیست، ولی حضرت را تنها گذاشتند، نمونه‌های زیادی از این افراد را دارد افرادی همچون کسی که حافظ قرآن و رئیس قبیله 4 هزار نفره بود و وقتی فهمید امام حسین (ع) به سمت کوفه می‌آید به بیرون از شهر آمد و چادر زد و زمانی که امام (ع) در مسیر کوفه متوجه این فرد شد با حضور در چادرش از او پرسیدند «چرا به بیرون شهر آمدی و چادر زدی» در پاسخ عنوان کرد که می‌خواهم بی‌طرف باشم، چرا که اگر با شما بجنگم آخرتم را از دست می‌دهم و با عبدالله بجنگم دنیایم را از دست می‌دهم پس آمدم بی‌طرف باشم و پس از صحبت دو ساعته امام با وی بیان داشت که «می‌ترسم در کربلا خونم هدر رود چرا که شما قلیل هستید.»
آقابابا خاطرنشان کرد: شهدای 18 دی شهرری زمانی که به این اقدام دست زدند کسی فکر نمی‌کرد که موفق شوند، اما دیدیم که این حرکت به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جبهه سوم در کربلا یاران و وفاداران بودند، به تفاوت اردوگاه امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین پرداخت و ابراز داشت: امام حسن مجتبی (ع) خیلی نیرو داشت، ولی گوش به فرمان امام نبودند و امام حسن (ع) در اردوگاه خود خیلی غریب بود و در کتاب صلح امام حسن (ع) که توسط مقام معظم رهبری ترجمه شده، آمده است امام حسن (ع) سه بار در اردوگاه ترور شدند؛ اما در اردوگاه امام حسین (ع) تعداد افراد کم بود؛ اما در هدف خود ثابت قدم بودند.
وی با اشاره به اینکه الگوهای خوبی در کربلا داریم، تصریح کرد: باید بدانیم چه کسانی را الگوی خود قرار می‌دهیم و جوانان دقت داشته باشند که الگوهای زیادی برای آنها در کربلا وجود داشتند.
مراسم پاسداشت قیام اسلامی و انقلابی مردم ولایت‌مدار شهرستان ری در 18 دی سال 57 و گرامیداشت چهار شهید انقلاب اسلامی با حضور خانواده معظم شهدا، امیرحسین باقرنژاد فرماندار شهرستان ری، مسئول امور ایثارگران استانداری تهران، اساتید حوزه و دانشگاه، جمعی از مسئولان شهرستان ری و امت حزب‌الله و ولایتمدار شهرری در مسجد خاتم النبیین (ص) برگزار شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول