اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، تجارت و معدن استان اردبیل:

3500 تن پرتقال و سیب شب عید ذخیره‌سازی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، تجارت و معدن استان اردبیل گفت:‌ برای روزهای پایانی سال و شب عید از هم اکنون بیش از 3 هزار و 500 تن سیب قرمز و پرتقال در انبارهای استان اردبیل ذخیره‌سازی شده است.

3500 تن پرتقال و سیب شب عید ذخیره‌سازی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی پیش از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار استان اردبیل اظهار کرد: امسال با توجه به تولید مناسب مرکبات توسط اتحادیه باغداران بیش از 2 هزار تن پرتقال از استان مازندران به قیمت مناسب خریداری و انبار شده است تا در روزهای پایان سال به بازار تزریق شود.
وی گفت: در کنار این ذخیره‌سازی با توجه به تولید مناسب سیب درختی در شمال استان به ویژه شهرستان مشگین‌شهر یک هزار و 500 تن از این محصول در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود تا در روزهای پایانی سال روانه بازار مصرف شود.
این مسئول در ادامه از ثبات قیمت اقلام اساسی در بازار اردبیل خبر داد و تصریح کرد: تخم‌مرغ به قیمت 2 هزار و 600 تومان، مرغ منجمد 2هزار و 550 تومان،‌ گوشت قرمز گوساله 11 هزار تومان، گوشت گوسفندی 13 هزار تومان و ران نیز 15 هزار تومان هم اکنون در بازار عرضه شده و مردم با نرخ مصوب می‌توانند مایحتاج خود را تامین کنند.
عظمایی به ثبات قیمت برنج و روغن اشاره کرد و افزود: ما در ایام محرم بیش از 4 هزار و 500 تن برنج به قیمت 700 تومان وارد شبکه مصرف کردیم و روغن نیز با نرخ مصوبی که 6 درصد گران شده بود به وفور در بازار یافت شده و به فروش می‌رسد.
وی با اعلام اینکه انبار این سازمان پر از مایحتاج اولیه و اساسی مردم است گفت: با فعالیت خوب تعاونی‌های مرزنشینان و صدور کارت برای آنها با هدف ساماندهی فعالیتشان از ابتدای امسال تا کنون 6 هزار تن برنج وارد کرده‌اند و از سود آن بهره برده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه سخنان خود به نرخ متفاوت سبوس گندم در استان و برخی نابسامانی‌ها و آشفته بازار در این حوزه اشاره و بیان کرد: قیمت رایج بازار هم اکنون 300 تومان است که با در نظر گرفتن تمام عوامل تولیدی 279 تومان پیشنهاد نرخ داده شده است تا بتوانیم با مصوب شدن آن ثبات قیمت و تولید را شاهد باشیم.
عظمایی با اعلام اینکه بیش از 10 کارخانه در این بخش فعال و به صورت دو شیفت کار می‌کنند خاطرنشان کرد: ما در تولید سبوس در استان با مشکلی خاص مواجه نیستیم و تنها مشکل نرخ‌گذاری‌ها متفاوت است که مقرر شد با ارزیابی نهایی در جلسات آتی تنظیم بازار این نرخ تثبیت شود.
وی از برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در روزهای پایانی سال خبر داد و عنوان کرد: در نیمه دوم اسفند ماه نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در شهرهای مختلف استان اردبیل با هماهنگی شرکت نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: ویژگی امسال این نمایشگاه افزایش نیافتن غرفه‌های واگذار شده است که این تدبیر با هدف تعدیل قیمت‌ها انجام شده است.
عظمایی همچنین از اجرای طرح نظارتی مشترک سازمان تجارت، با تعزیرات و برخی دستگاه‌های دیگر خبر داد و افزود: این طرح نظارتی از 15 اسفندماه تا نیمه اول فروردین ماه سال آینده با هدف تنظیم بازار شب عید انجام می‌‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه عادل عبدایمانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با بیان اینکه 120 هزار تن سیب در مشگین‌شهر تولید شده است اظهار کرد: هم اکنون 100 هزار تن از این تولیدات در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود به گونه‌ای که بخشی از تولیدات بر اثر وقوع تگرگ از بین رفته است.
در ادامه این جلسه سرپرست دامپزشکی استان اردبیل نیز از فعالیت 4 واحد کشتارگاه صنعتی طیور در اردبیل،‌نمین و مشگین‌شهر خبر داد و گفت: یک کشتارگاه صنعتی طیور نیز به زودی افتتاح می‌شود.
صادق صالحی تصریح کرد: صاحبان این کشتارگاه‌ها با توجه به افزایش‌نیافتن سه ساله خدمات کشتارگاهی به دلیل برخی رقابت‌های منفی که داشتند خواستار افزایش نرخ خدمات کشتارگاهی هستند که ما  با محاسبه تمام فرآیند عرضه 140 تومان را پیشنهاد کردیم.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول