اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی:

انتشار اسامی پیش از تائید صلاحیت نهایی داوطلبان غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: قبل از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، انتشار اسامی و گمانه زنی در زمینه صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی غیرقانونی است.

انتشار اسامی پیش از تائید صلاحیت نهایی داوطلبان غیرقانونی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی در این اطلاعیه ابراهیم فتح الهی تاکید کرده است: به منظور حفظ حرمت افراد و جلوگیری از تضییع حقوق اجتماعی داوطلبان تمام مراحل رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مجلس به صورت محرمانه انجام می‌گیرد و نتایج بررسی‌های هیئت اجرایی به صورت کتبی و محرمانه فقط به شخص داوطلب اعلام می‌شود.
وی اضافه کرد: هر نوع گمانه‌زنی و اظهار نظر در زمینه صلاحیت یا عدم صلاحیت داوطلبان مجلس، توسط مطبوعات، رسانه‌ها سایت‌ها و یا اشخاص غیرمسئول و پخش شایعات در این مورد غیرقانونی است و سبب تضییع حقوق کاندیداهای محترم است.
فتح‌الهی از کاندیداهایی که در مرحله مقدماتی بررسی‌ها در هیئت‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه رد صلاحیت شده‌اند خواست، شکایت و اعتراض خود را از مورخ 21 تا 24 ماه جاری به هیئت نظارت استان تحویل کنند.
متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است: به اطلاع مردم استان آذربایجان غربی می‌رساند براساس زمان‌بندی و تقویم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بعداز پایان یافتن مهلت قانونی ثبت‌نام کاندیداها در مورخ نهم دی‌ماه بررسی اولیه پرونده داوطلبان نمایندگی مجلس از تاریخ دهم تا نوزده‌هم دی ماه بعد از استعلام از مراجع چهارگانه‌ در هیئت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه به صورت محرمانه انجام گرفت و نتایج بررسی‌ها در تاریخ بیستم توسط فرماندار و رئیس هیئت اجرایی به صورت کتبی و محرمانه به داوطلبان رد صلاحیت شده اعلام شد و به صورت رسمی نیز به هیئت محترم نظارت شورای نگهبان در مرکز استان ارسال شد. داوطلبان رد صلاحیت شده می‌توانند از تاریخ 21 تا 24 دی‌ماه شکایت خود را به هیئت نظارت استان تحویل کنند سپس هیئت نظارت استان رسیدگی به شکایات و همچنین اظهار نظر در زمینه صلاحیت تمام داوطلبان را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
بر اساس قانون و به منظور حفظ حرمت افراد و جلوگیری از تضییع حقوق اجتماعی کاندیداها تمام مراحل بررسی‌ها و استعلام‌ها به صورت محرمانه بوده و رسیدگی به شکایات و اظهار نظر در زمینه صلاحیت تمام داوطلبان ظرف مدت هفت روز از تاریخ 25 دی‌ماه تا یک بهمن‌ماه توسط هیئت نظارت استان انجام خواهد پذیرفت و نتیجه بررسی‌ها حداکثر تا یک بهمن‌ماه به فرمانداری حوزه انتخابیه اعلام می‌شود.
بنابراین هر نوع گمانه‌زنی و اظهار نظر در زمینه صلاحیت یا عدم صلاحیت داوطلبان توسط مطبوعات، رسانه‌ها، سایت‌ها و یا اشخاص غیرمسئول و پخش شایعات در این مورد غیرقانونی بوده و سبب تضییع حقوق کاندیداهای محترم است و با توجه به اینکه بر اساس زمان‌بندی اعلام شده از سوی وزارت کشور و به موجب ماده 35 آیین‌نامه اجرایی انتخابات اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه انتخابیه در تاریخ 2/12/90 توسط وزارت کشور انجام خواهد پذیرفت لذا هر نوع انتشار اسامی و گمانه‌زنی دربارة رد صلاحیت و یا احراز صلاحیت کاندیداها تا پایان مراحل رسیدگی‌های گوناگون که توسط هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت و در نهایت در شورای محترم نگهبان انجام می‌گیرد غیرقانونی بوده و در صورت شکایت کاندیداها پیگرد قانونی نیز خواهد داشت.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول