اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی صبح قریب:

توطئه‌های دشمنان نظام را باید با بصیرت خنثی کرد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی صبح قریب گفت: توطئه‌های دشمنان نظام را باید با بصیرت و هشیاری خنثی کرد.

توطئه‌های دشمنان نظام را باید با بصیرت خنثی کرد
به گزارش خبرگزرای فارس از شیراز، آیت‌الله محمد حسن اختری بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای غدیر و سردار سرلشگر شهید حسن طهرانی مقدم اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره در حال طرح‌ریزی توطئه‌های جدید هستند و در هر مرحله با چهره‌های جدید به صحنه می‌آیند.
رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: برای شناخت این توطئه‌ها و ایستادگی مقابل دشمنان به بصیرت و هشیاری نیازمند هستیم.
وی گفت: بی‌بصیرتی کوفیان زمینه‌ساز واقعه عاشورا شد و عده‌ای فکر کردند که مردم ایران نیز مانند مردم کوفه بی‌بصیرت هستند و می‌توانند آنها را فریب دهند.
اختری خاطرنشان کرد: فتنه‌گران در روز قدس سال 88 آمدند که بگویند ما در صحنه هستیم اما حماقت آنها و شعارهایی که سر دادند دستشان را برای مردم رو کرد.
رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی صبح قریب اظهار داشت: سران فتنه در عاشورای سال 88 امامت، ولایت و حرمت امام حسین (ع) را نشانه گرفتند که دلیل نابودیشان نیز بی‌احترامی به امام حسین (ع) به عنوان مظهر ایمان و شجاعت بود.
وی اضافه کرد: نباید به گذشته نگاه سطحی داشت و به سادگی از آن عبور کرد بلکه اتفاقات گذشته پلی برای عبرت‌آموزی در آینده است.
اختری تصریح کرد: بیداری امروز جهان اسلام ریشه در تفکرات انقلاب اسلامی دارد و این بیداری اسلامی امروز از مرز کشورهای اسلامی گذشته و به دنیای غرب و اروپا نیز رسیده است.
وی با بیان اینکه کور کسی است که بصیرت ندارد نه کسی که چشم ندارد خاطرنشان کرد: در تمام مراحل زندگی به بصیرت، هشیاری و نگاه عمیق نیازمند هستیم.
اختری در ادامه با اشاره به جایگاه شهید طهرانی مقدم تصریح کرد: شهید حسن طهرانی مقدم و یاران او یادآور راه و اندیشه‌های مکتب حسینی هستند که خداوند طبق وعده خود شهدا را سربلند می‌کند.
وی در پایان گفت: ما باید پاسدار و نگهبان خون، رشادت‌ها و موفقیت‌های این شهدای بزرگوار باشیم.
در ادامه رئیس شورای اسلامی استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های این شهید بزرگوار گفت: شهید طهرانی مقدم الگوی واقعی ایثار و مقاومت بود و امروز جای بسی خوشحالی است که یاد آن شهید بزرگوار را در استانی که 14 هزار و 600 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده گرامی می‌داریم.
مظفر مختاری تصریح کرد: طهرانی مقدم فرمانده‌ای بود که در دوران دفاع مقدس و سال‌های بعد از آن لرزه به جان دشمنان می‌انداخت.
رئیس بنیاد فرهنگی صبح قریب فارس در پایان با بیان اینکه سردار طهرانی مقدم در تمام عمر خود در خط ولایت استوار و ولایتمداری او زبانزد خاص و عام بود اضافه کرد: از ویژگی‌های دیگر شهید موشکی ایران انس و رابطه معنوی او با روحانیت در تمام مراحل زندگی بود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول