اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم:

اربعین حاوی پیام احیای امت رسول‌الله است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: اربعین حسینی حاوی پیام احیای امت رسول‌الله(ص) و مبارزه با ظلم و ستم و امر به معروف و نهی از منکر بوده و می‌تواند برای ما به عنوان حرکتی ارزشمند و سازنده‌ موثر واقع شود.

اربعین حاوی پیام احیای امت رسول‌الله است
حجت‌الاسلام احمد احسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین امام حسین(ع) به عنوان مهم‌ترین و زیباترین حادثه پس از کربلا برای همه شیعیان است، زیرا با وجود اربعین امام حسین(ع) و حرکت‌های پیام‌آور کربلا زینب کبری(س)، خون امام حسین(ع) و اصحاب باوفایش پایمال نشد.
وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) با حضور پرشورش در همه صحنه‌ها به ویژه اربعین کاری انجام داد که قیام امام حسین(ع) جاودانه‌تر در تاریخ باقی بماند.
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه پیام نهضت امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و استکبار بود، گفت: پیام نهضت امام حسین(ع) مبارزه با خرافات و انحرافات بود و زینب کبری(س) در طول سفر خود از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام و بالعکس این حادثه را زنده نگه داشت.
وی خاطر نشان کرد: زینب کبری(س) در اربعین با حرکت پرشورش انحرافاتی که حکومت بنی امیه به ویژه یزید در دین ایجاد کرده بود را نقش بر آب کرد.
احسانی عنوان کرد: اربعین حسینی حاوی پیام احیای امت رسول‌الله(ص) و مبارزه با ظلم و ستم و امر به معروف و نهی از منکر بوده و می‌تواند برای ما به عنوان حرکتی ارزشمند و سازنده‌ موثر واقع شود.
وی بیان کرد: امروز ملت‌های مسلمان و شیعیان محب اهل بیت(ع) در اربعین مانند راه و روش حضرت زینب کبری(س) رفتار کرده و حرکتی که از خود نشان می‌دهند همان راه و روش زینب کبری(س) در هزار سال گذشته است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: اربعین را باید گرامی بداریم زیرا خط سرخ محمد(ص) و آل محمد بوده که اسلام را زنده نگه داشته است و پرشورتر زمینه را برای مولا و حجت خدا آماده می‌کند.
وی اظهار کرد: خطبه‌های کوبنده امام زین‌العابدین(ع) در مسجد اموی در شام و سخنان زینب کبری(س) سبب روشنگری‌های فراوانی شد تا بدخواهان اسلام و مسلمین به اهدافشان نرسند.
احسانی خاطر نشان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آنچنان حرکت امام حسین(ع) را به اهدافش نزدیک کردند که دشمن مایوس و ناچار شد سر تسلیم فرو آورد و در برابر زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) تسلیم شود و اهل بیت(ع) با احترام بازگردند.
وی گفت: حضرت زینب کبری(س) همه سختی‌ها را با دل و جان پذیرفت و کوه صبر و ام‌المصائب عنوان گرفت و اهدافی که برادرش امام حسین(ع) داشت را به حد اعلا رساند.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول