اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال‌و‌بختیاری اعلام کرد

ارسال حدود 12 هزار طرح مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: 11 هزار و 552 طرح مشاغل خانگی به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل این استان ارسال شد.

ارسال حدود 12 هزار طرح مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات
به گزارش خبرگزاری فارس از  شهرکرد، داود شیوندی ظهر امروز در نشست این هفته کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری که به ریاست استاندار این استان برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد طرح که از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی مشاغل خانگی به دبیرخانه کارگروه اشتغال این استان واصل شده بود، پس از بررسی و تایید به منظور دریافت تسهیلات به بانک‎های عامل با توجه به سهمیه‌های ابلاغی هر بانک معرفی شد.
وی ظرفیت ایجاد اشتغال این تعداد طرح را‌ 11 هزار 553 نفر عنوان کرد و افزود: مبلغ تسهیلات لازم برای اجرای این تعداد طرح 361 میلیارد و 40 میلیون ریال برآورد شده است.
شیوندی ادامه داد: همچنین 59 طرح پشتیبان در این بخش با برآورد تسهیلات 25 میلیارد و 519 میلیون ریال به بانک‌های عامل این استان معرفی شده که با اجرای این تعداد طرح 863 اشتغال جدید در این استان ایجاد می‌شود.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری چهارمحال و بختیاری تعداد طرح‎های معرفی شده مشاغل خانگی از سوی اداره‌کل فنی و حرفه‎ای این استان را 987 طرح با برآورد 40 میلیارد و 390 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: سهمیه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان از مشاغل خانگی 27 میلیارد ریال است که 715 طرح با پیش‌بینی 22 میلیارد و 733 میلیون ریال از این دستگاه به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان ارسال شده است.
وی سهمیه بخش‌های بازرگانی و کشاورزی را از تسهیلات 333 میلیاردی مشاغل خانگی این استان به ترتیب 12 و 2 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: معادل همه این سهمیه طرح مشاغل خانگی به دبیرخانه و بانک‎های عامل ارسال شده است.
شیوندی به سهمیه 22 میلیاردی بنیاد شهید از این تسهیلات اشاره کرد و گفت: برای جذب این سهمیه 822 طرح مشاغل خانگی به دبیرخانه کارگروه اشتغال ارسال شده است.
وی ادامه داد: اداره‎کل بهزیستی نیز برای جذب سهمیه 5 میلیارد و 160 میلیون ریال خود 230 طرح به دبیرخانه اشتغال ارسال کرده که پرونده‎های تشکیل شده در این دستگاه کامل و قابل تقدیر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: صندوق مهر رضا نیز حدود 68 میلیارد ریال سهمیه پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‎های مشاغل خانگی دارد که برای این منظور 2 هزار و 985 طرح به دبیرخانه ارسال کرده است.
وی همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری و بانک‌های عامل برای سرعت‌بخشی به روند ایجاد اشتغال به‌ویژه در بخش خانگی ضروری برشمرد و اظهار داشت: مشاغل خانگی از دیرباز در کشور ما دارای جایگاه مناسبی در عرصه تولید و ارائه خدمات بوده است.
وی اضافه کرد:در این میان می‌توان به صنعت دیرپا و افتخارآمیز فرش و انواع صنایع دستی و نیز بسیاری از خدمات از جمله آموزش و امور بهداشتی که در محیط خانه‌ها صورت می‌گرفته است، اشاره کرد، این مشاغل می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه اشتغال در این استان محسوب ‌شود
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول