اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره اوقاف کوهبنان:

70 درصد موقوفه‌های کوهبنان سند مالکیت دارند

خبرگزاری فارس: مسئول اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان گفت: در حال حاضر بیش از 200 مورد وقفی در کوهبنان داریم که 70 درصد آنها دارای سند مالکیت هستند.

70 درصد موقوفه‌های کوهبنان سند مالکیت دارند
رضا مطیع‌دولت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با بیان اینکه وقف نوعی صدقه جاریه و عام‌المنفعه و در حقیقت یکی از بهترین شیوه‌های انفاق در اسلام است، اظهار داشت: این امر آثار و برکات فراوانی از جمله بهره‌های معنوی و اخروی برای واقف دارد.
وی تصریح کرد: وقف در اسلام از سابقه‌ای طولانی و درخشان برخوردار است به گونه‌ای که پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) به ویژه امیرالمومنان (ع) در اجرای سنت حسنه وقف پیشقدم بودند و در این راستا امام علی (ع) چاه‌ها و نخلستان‌های بسیاری را که به دست خود احداث کرده بود در را خدا و پیشبرد مصالح مسلمانان وقف کرد.
مطیع‌دولت عنوان کرد: باید گفت، بسیاری از نیازمندی‌های مستمندان و گشوده شدن بسیاری از گره‌های اختصاصی جامعه اسلامی با سنت حسنه وقف عملی می‌شود.
مسئول اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان گفت: بسیاری از مساجد، مدارس، آب‌انبارها، قنات‌ها، پل‌ها، ساخت راه‌ها، مکتب‌خانه‌ها، کتابخانه‌ها، بیمارستان‌ها، ‌دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، بقاع متبرکه و ... با اموال موقوفه ساخته و یا اداره می‌شوند.
مطیع‌دولت بیان داشت: حتی بسیاری از قلعه‌ها و برج‌های تاریخی و قدیمی توسط موقوفه‌های مردم ساخته شده و حتی در برخی از زمان‌ها ساخت و خرید اسلحه برای دفاع از امت اسلامی از طریق موقوفه امکانپذیر بوده و افراد زیادی اموال خود را برای روضه‌خوانی و پذیرایی به ویژه از عزاداران حسینی، کمک به بیماران و در ماندگان اختصاص می‌دادند.
وی با اشاره به موقوفه‌های شهرستان کوهبنان ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 200 مورد وقفی در کوهبنان داریم که 70 درصد آنها دارای سند مالکیت هستند و مابقی به دلیل مجهول بودن، بدون پلاک هستند که با جمع‌آوری اسناد و اطلاعات کار شناسایی و سند دار شدن آنها در دستور کار قرار دارد.
مطیع‌دولت گفت: در حال حاضر در کوهبنان چهار امامزاده واجب‌التعظیم دارای سند مالکیت ثبتی و 100 باب مسجد کوچک و بزرگ وجود دارد که هیچ کدام دارای سند مالکیت نیستند، اما اقداماتی برای سند دار شدن آنها در حال انجام است.
مسئول اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان از تمام شهروندان کوهبنانی خواست با انجام سنت حسنه وقف نسبت به ساخت و راه‌ا‌ندازی حوزه علمیه، ساخت ساختمان مهدیه مرکز شهرستان، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها اقدام کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول