اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ثبت احوال شهرستان خدابنده خبر داد

صدور 5 هزار شناسنامه مکانیزه در خدابنده

خبرگزاری فارس: مدیر ثبت احوال شهرستان خدابنده گفت: امسال در شهرستان خدابنده برای 5 هزار نفر شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

صدور 5 هزار شناسنامه مکانیزه در خدابنده
محمدکاظم بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در 9 ماه امسال در شهرستان خدابنده یک‌هزار و 852 مورد تولد صورت گرفته است، اظهار داشت: این تعداد ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان خدابنده 6.59 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال در شهرستان خدابنده 512 مورد فوت به وقوع پیوسته است، افزود: امسال میزان فوت در شهرستان خدابنده نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.
مدیر ثبت احوال شهرستان خدابنده ازدواج‌های صورت گرفته در 9 ماهه امسال شهرستان خدابنده را 2 هزار و 279 مورد اعلام کرد و یادآور شد: امسال تعداد ازدواج‌های صورت گرفته در شهرستان خدابنده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.6 درصد افزایش داشته است.
وی از افزایش 27 درصدی تعداد طلاق‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان خدابنده در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: امسال در این شهرستان 143 مورد طلاق صورت گرفته است.
بیات با اشاره به صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال در خدابنده خاطرنشان کرد: از سال 89 با راه‌اندازی سیستم صدور مکانیزه شناسنامه در شهرهای قیدار و گرماب در شهرستان خدابنده آغاز شده که نتیجه آن صدور 5 هزار شناسنامه مکانیزه بالای 15 تا به امروز بوده است.
مدیر ثبت احوال شهرستان خدابنده  تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 20 هزار شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال در استان زنجان صادر می‌شود.
وی به ایجاد پایگاه آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی در شهرستان خدابنده در سال ‌جاری اشاره کرد و افزود: ایجاد این پایگاه منجر به انتقال اسناد هویتی از فضای فیزیکی به فضای دیجیتالی می‌شود.
بیات خاطرنشان کرد: استفاده و مراجعه پی‌درپی به اسناد کاغذی به مرور زمان موجب استهلاک آن شده و همچنین هزینه بالایی برای نگهداری اسناد به شیوه سنتی لازم است.
مدیر ثبت احوال شهرستان خدابنده یادآور شد: با راه‌اندازی پایگاه آرشیو الکترونیکی، هر فرد در هر نقطه از کشور به راحتی می‌تواند خدمات مورد نیاز خود را در اداره ثبت‌ احوال محل زندگی‌اش دریافت کند.
وی با اشاره به ماموریت سازمان ثبت‌احوال در سال‌جاری افزود: ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویتی و تابعیت ایرانیان و تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی از جمله این ماموریت در سال ‌جاری است.
بیات ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت در کشور، استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان، تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی ایرانیان، استقرار سازمان الکترونیک و ارتقای مستمر کیفیت و کمیت آگاهی‌های عمومی را از دیگر اهداف کلان سازمان ثبت ‌احوال در سال ‌جاری عنوان کرد.
مدیر ثبت احوال شهرستان خدابنده افزود: در راستای آرشیو الکترونیکی اسناد در شهرستان خدابنده تاکنون 340 هزار سند عکس برداری و حدود 150 هزار  مورد از این اسناد نیز به سامانه اطلاعات ثبت احوال وارد شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان خدابنده در بحث ثبت حیاتی 92 درصد وفات و صد درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی انجام می‌شود.
بیات یادآور شد: در حال حاضر شهرستان خدابنده بزرگ‌ترین شهرستان شمال‌غرب کشور است و 360 روستا دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول