اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد

ایجاد اختلاف راهکار دشمنان برای ضربه زدن به ایران

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم ایجاد اختلاف در کشورهای اسلامی را راهبرد اصلی استعمارگران برای رسیدن به اهدافشان دانست و بر لزوم اتحاد در مقابل این دسیسه‌ها تاکید کرد.

ایجاد اختلاف راهکار دشمنان برای ضربه زدن به ایران
به ­گزارش­ خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط­ عمومی ­دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت‌الاسلام ­والمسلمین سید علی اصغر مسعودی در جمع دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به آیه 14 سوره ابراهیم، یکی از وظایف پیامبران را علاوه بر هدایت افراد به سوی سعادت، یادآوری ایام‌الله دانست و اظهار داشت: 19 دی سال 56 نیز از وقایعی است که بارها از زبان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از آن به عنوان ایام‌الله یاد شده و معمار کبیر انقلاب از آن به عنوان حماسه تاریخ ساز یاد کرده است.
وی با اشاره به این جمله مقام معظم رهبری که حماسه 19 دی دشمنان را گیج کرد، افزود: آنچه در نهضت‌های ایران در طول دوران انقلاب اسلامی مشهود بوده و آن را از دیگر نهضت‌ها و حرکت‌های دنیا متفاوت کرده، حاکم بودن روح دینی و ولایت در آن است.
این استاد حوزه تصریح کرد: طبق پیش‌بینی برخی از اندیشمندان غربی، قرن 20، قرن مرگ دین و دینداری بود و بر اساس همین دیدگاه‌ها نیز سیاست‌های دول استعماری غربی علیه کشورهای اسلامی و به ویژه ایران شکل گرفت، اما غافل از اینکه لطف الهی همواره پشتیبان اسلام بوده و همانطور که همگان دیدند که از اواخر قرن بیستم با وقوع انقلاب اسلامی ایران، دنیا وارد دوره جدیدی شده و اسلام جان تازه‌ای گرفت.
وی اذعان داشت: با وجود میل جهانی به دین و گسترش آن در کشورهای مختلف و وقوع جنبش‌های اسلامی، هنوز در تفکر استعمارگران تغییری ایجاد نشده و بر حذف دین اصرار می‌ورزند.
مسعودی با یادآوری اینکه الگوی انقلاب‌های اسلامی اخیر، انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران تمام عدالت­خواهان جهان متوجه شده­اند که هیچ قدرت ظالمی پابرجا نیست، بنابراین مستکبران به قدرت این انقلاب پی‌ برده و با طراحی دسیسه­های مختلف درصدد ضربه زدن به آن برآمدند.
وی با اشاره به برخی از نقشه‌های دشمنان برای تحقق اهداف خود اضافه کرد: در همین راستا متفکران غربی اقدام به برنامه‌ریزی‌های متعدد کرده و تاکید کردند که اگر آمریکا نتواند تا سال 2025 بر ایران فائق آید باید برای همیشه فکر خاورمیانه را از سر بیرون کرده و از آن خارج شود که طبق شواهد و برآوردها این خروج بسیار زودتر از پیش‌بینی‌ها مورد نظر محقق خواهد شد و اندیشه امام خمینی (ره) علاوه بر خاورمیانه در تمام هستی گسترش خواهد یافت.
این محقق و پژوهشگر حوزوی یکی از طرح‌های آمریکا که قبل از سال 2006 برای ضربه زدن به اسلام و به ویژه ایران برنامه‌ریزی شده بود را مدنظر قرار داد و گفت: در این طرح که بخشی از آن هم‌اکنون­ در حال انجام است، آمریکا می­کوشد تا با ایجاد حوادثی مسلمانان را تروریست جلوه داده و به مبارزه به آنها بپردازد که آغاز این برنامه با حادثه ساختگی یازده سپتامبر آغاز شده است.
وی تصریح کرد: پس از وقوع این حادثه از پیش طراحی شده، آمریکا لیستی از کشورهای اسلامی را اعلام و به بهانه مبارزه با تروریست به آن کشورها لشکرکشی کرد.
مسعودی در خصوص حادثه 11 سپتامبر تشریح کرد: پشت صحنه این حادثه از پیش طراحی شده بسیار زودتر از آن که انتظار می‌رفت توسط رئیس جمهور آمریکا بر ملا شد و جورج بوش اعلام کرد که جنگ صلیبی آغاز شده است، بعد از این سخنان بود که رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشیاری تمام در سخنرانی‌های خود به ارائه رهنمودهای لازم پرداختند و دسیسه استعمارگران را برملا کرده و سکوتی که مطبوعات جهانی را فرا گرفته بود شکستند.
وی شکست حلقه‌های­ کوچک مقاومت اسلامی از جمله حماس، حزب‌الله و نیروهای فعال در غزه را گام بعدی آمریکا برای دسترسی به ایران دانست و یادآور شد: مسئله امروز سوریه و ضربه زدن به دولت عراق نیز داخل این حلقه‌ها است.
این استاد حوزه خاطر نشان کرد: دشمنان پس از ناکامی در توطئه‌های نظامی و خدشه‌دار کردن توان ملی ایران، رو به ایجاد اختلاف و تهاجم فرهنگی در کشور کردند که یکی از نمونه‌های بارز آن فتنه 88 بود که علاوه بر دول استعماری، تمام نیروهای ضد انقلاب در آن مشارکت داشتند ولی خوشبختانه با عنایت خداوند و درایت رهبر معظم انقلاب این فتنه نیز خنثی شد.
وی ابراز داشت: امروز تبیین نظریه‌های اسلامی و بصیرت‌افزایی، از تقویت مسائل نظامی در مقابله با دسیسه‌ها مهم‌تر بوده و از آنجا که روحانیت همواره در طول تاریخ سردمدار اسلام بوده است بنابراین ضروری است که امروز نیز این قشر فرهیخته به تبیین تئوری‌های لازم اسلامی برای تمدن‌سازی مورد نظر انقلاب و امام خمینی (ره) بپردازند چرا که موفقیت انقلاب در گرو این امر مهم است.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول