اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان:

ارزش‌های دفاع مقدس باید با زبان هنر به جامعه بیان شود

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان گفت: ارزش‌های دوران دفاع مقدس باید با زبان هنر به جامعه گفته شود.

ارزش‌های دفاع مقدس باید با زبان هنر به جامعه بیان شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عادل علیپور بعد از ظهر در مراسم معارفه مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، با تسلیت ایام اربعین حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: با وجود اینکه یک‌هزار و 400 سال از واقعه کربلا می‌گذرد، اما فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ماندگار مانده و این فرهنگ در جوامع مختلف ساری و جاری است.
وی با بیان اینکه هر ساله بر شکوه و عظمت عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان اضافه می‌شود، افزود: واقعه عاشورا واقعه‌ای به عظمت تاریخ است که هیچگاه افراد حق‌طلب از یادآوری آن سیراب نمی‌شوند.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان بر ضرورت احیای ارزش‌های انسانی این واقعه در جامعه تاکید کرد و افزود: عاشورا واقعه‌ای به عظمت دوران تاریخ است که در هر عصر و زمانی آزادیخواهان زیادی را سیراب می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه بیان کرد: این بنیاد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تشکیل شده است.
علیپور با بیان اینکه قبل از تشکیل این بنیاد نیز برنامه‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف انجام می‌شد، بیان کرد: تشکیل این بنیاد موجب برنامه‌ریزی‌های منسجم و تاثیرگذار در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت شده است.
وی بر لزوم جمع‌آوری آثار و حماسه‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس تاکید کرد و یادآور شد: جمع‌آوری آثار و حماسه‌های دوران دفاع مقدس موجب آشنایی بیشتر قشر جوان با این حماسه‌ها می‌شود.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه دایرة‌المعارف دوران دفاع مقدس می‌تواند نسل‌های جدید را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کند، بیان کرد: باید نسل‌ جوان با آنچه در این دوران گذشته است، آشنا شوند.
وی راه‌اندازی کتابخانه تخصصی آثار دوران دفاع مقدس را خواستار شد و افزود: راه‌اندازی این کتابخانه تخصصی موجب استفاده بیشتر نسل جوان با این دوران می‌شود.
علیپور بر لزوم جمع‌آوری خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس تاکید و یادآور شد: رزمندگان، سرداران و بسیجیان شاهدان و ناظران واقعی دوران دفاع مقدس محسوب می‌شوند.
وی یادآور شد: باید بنیاد حفظ آثار با ادبیات خاص و زبان ساده دوران دفاع مقدس را به خوبی به جامعه عرضه کرده و با استفاده از زبان هنر تاثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی را مشاهده کرد.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان با بیان اینکه اجرای تعزیه‌خوانی‌های مختلف از عوامل زنده ماندن واقعه عاشوراست، افزود: باید دوران دفاع مقدس نیز با برنامه‌های هنری و با زبان زیبای هنر به جامعه عرضه شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول