اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با مواد مخدر بیشتر تلاش کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر گفت: در شرایط کنونی اعتیاد و مواد مخدر یکی از مهمترین آسیب‌ها و تهدیدهای جدی در جامعه است که مبارزه با آن نیاز به عزم ملی و همگانی و توجه بیشتر دارد.

دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با مواد مخدر بیشتر تلاش کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور، ظهر امروز در شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملایر اظهار داشت: هیچ قشری در جامعه از اعتیاد در امان نیست، مگر آنکه وظایف به نحو مطلوبی انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، روند برگزاری این شورا در شهرستان مطلوب است و کمیته‌های زیر مجموعه ستاد، جلسه‌های خود را به طور منظم برگزار می‌کنند.

فرماندار ملایر تأکید کرد: اعضای شورا باید به طور منظم در جلسات حضور یافته و پیشنهادها و راهکارهای خود را در ابعاد مختلف ارائه دهند تا جمع بندی‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه اقدام نیروی انتظامی و احکام دستگاه قضایی در خصوص مواد مخدر تنها بخشی از کار است، افزود: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر و آگاهسازی مردم به شیوه‌های مختلف، رسالت جداگانه‌ای دارند.

خیریانپور همچنین خواستار شناسایی و بررسی اولیه معتادان مشغول به کار در دستگاه‌های اجرایی شد و افزود: آمار و اطلاعات این افراد باید دریافت شود تا بعد از جمع‌بندی تصمیمات لازم در خصوص آنان اتخاذ شود.

وی به افزایش روزافزون مواد مخدر صنعتی و گرایش مردم به این نوع مواد اشاره کرد و گفت: در این راستا باید محیط را برای توزیع‌کنندگان ناامن کرد و گروه‌های مرجع را توجیه و با تنگ کردن عرصه بر معتادان، تنفر عمومی را در مردم نسبت به آنان ایجاد کرد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه ملایر به عنوان یکی از پنج شهرستان پایلوت طرح مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر در کشور انتخاب شده است، افزود: این انتخاب به دلیل وجود وحدت، انسجام و هماهنگی مناسب بین مجموعه شهرستان بوده تا بتوانند به نحو مطلوبی این مبارزه همه‌جانبه را پیاده کنند.

معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار ملایر نیز گفت: این شهرستان از نظر برگزاری تعداد جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رتبه نخست را بین سایر شهرستان‌های استان دارد.

سیدرسول حسینی افزود: با توجه به موقعیت حساس اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ملایر و جمعیت جوان این شهر، مواد مخدر به عنوان یک حربه جنگ سرد تمام خانواده‌ها را تهدید می کند و باید با تدابیر اتخاذ شده در زمینه پیشگیری، مقابله، درمان و آموزش این طرح با قدرت انجام شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز با بیان اینکه مواد مخدر یک تهدید ملی است، گفت: هم اکنون اعتیاد به مواد مخدر تمام لایه‌های اجتماعی را فرا گرفته و برای مقابله با آن باید تمام ظرفیت‌های ملی به کار گرفته شود.

مراد اسماعیلی اظهار داشت: پس از بررسی های انجام شده طی یک سال گذشته، منشأ 85 درصد از طلاق‌ها، 65 درصد از سرقت‌ها، 40 درصد از قتل‌ها و 50 درصد از زندانیان ملایر مربوط به مواد مخدر و اعتیاد است.

وی افزود: در این راستا، از ابتدای سال تاکنون هشت جلسه مبارزه با مواد مخدر برگزار شده و 30 مربی برای آموزش اعزام و 250 کارگاه آموزشی در سطح روستاها و مدارس تشکیل شده است.

فرمانده سپاه ملایر از فعالیت 20 کمپ در ملایر خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر، این کمپ‌ها وضعیت مطلوبی ندارند و به دلیل عدم وجود مدیریت مناسب، به صورت سلیقه‌ای اداره می‌شوند.

وی اضافه کرد: 35 انجمن معتادان گمنام در ملایر شناسایی شده که هم اکنون با کمپ‌های مختلف ارتباط دارند و 2 هزار و 500 معتاد نیز به این انجمن‌ها متصل و جلسات هفتگی برگزار می‌کنند.

فرمانده انتظامی ملایر نیز از افزایش چهار درصدی کشفیات مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری 90 کیلو و 967 گرم مواد مخدر کشف و ضبط و یک هزار و 258 نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند.

ابراهیم سعیدی افزود: در 9 ماه سال جاری، 111 جلسه مبارزه با مواد مخدر در مساجد و محافل مختلف تشکیل شده و طرح پاکسازی در 42 منطقه آلوده در سطح شهرستان اجرا و 486 مورد مصرف‌کننده و توزیع کننده در این مناطق دستگیر شدند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملایر نیز اظهار داشت: سال گذشته 3 هزار و 99 پرونده وارده مواد مخدر در دادسرا وجود داشت که امسال این میزان به 2 هزار و 258 پرونده وارده رسیده و حجم بسیار بالایی است.

سعید رضوانی با بیان اینکه علاوه بر اصلاح قانون مواد مخدر باز هم نقص قانونی در این راستا وجود دارد، افزود: خلأ قانونی قبل و بعد از اصلاح قانون وجود دارد و متأسفانه امروز آمار پرونده‌های اعتیاد به مواد مخدر به خصوص از نوع صنعتی رو به افزایش است.

رئیس دادگستری ملایر نیز گفت: تعداد محکومیت‌های مواد مخدر در سال 88، 2 هزار و 298 فقره، سال گذشته 2 هزار و 677 فقره و سال 90 از ابتدای سال تا 19 دی ماه، یک هزار و 626 فقره بوده است.

مهدی احمدی تجوید در پایان سخنانش افزود: در سال جاری از یک هزار و 303 فقره محکومیت اعتیاد، 323 فقره مربوط به مصرف مواد و جرایم خرد بوده و یک هزار و 626 فقره مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر بوده است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول