اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

علاقمندان به رهبری و نظام در خط وحدت حرکت کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: همه علاقمند به نظام، رهبری، اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت هستند و وقتی که به همه اینها علاقمند باشیم و مرجعیت را نیز به عنوان یک پناهگاه برای مشکلات جهان اسلام بپذیریم، همه مسائل حل می‌شود.

علاقمندان به رهبری و نظام در خط وحدت حرکت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به دعای سجده آخر زیارت عاشورا اظهار داشت: ایام محرم و صفر ویژه سوگواری و عزاداری است و باید مراسم سوگواری در این ایام برگزار شود ولی مهم‌تر از این بیان اهداف امام حسین و وظیفه ما در برابر این اهداف است.
وی با اشاره به اینکه باید ببینیم شهدای کربلا چه اهدافی را دنبال کردند و ما در برابر آنها چه وظیفه‌ای داریم، تصریح کرد: آنها در دوران حاکمیت یزید قیام کرده و پرچم اسلام را برافراشته و جلوی بازگشت به عصر جاهلیت توسط خاندان بنی‌امیه را گرفتند، بنی‌امیه واقعا به ارزش‌های جاهلی معتقد بودند و این کار را عملی نشان دادند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه کسی که جلوی حرکت بنی‌امیه را گرفت امام حسین و یاران ایشان بود، گفت: آنها با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرده و دست این جانیان را بریدند و پای آنها را از این حرکت قطع کردند و باید در جای جای تاریخ کربلا این نکات مهم به مردم گفته شود.
وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم برای چه عزاداری می‌کنیم و این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: از لابه‌لای خطبه‌های امام سجاد و حضرت زینب می‌توان 10 هدف را درباره قیام امام حسین(ع) دریافت کرد.
آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: از امام حسین(ع) انتظار داریم که در روز قیامت ما را شفاعت کند ولی این شفاعت زمانی شامل حال ما می‌شود که در مسیر امام حسین(ع) و اصحابش ثابت قدم باشیم.
وی با اشاره به اینکه عزاداری برای سیدالشهدا اقدامی خوب است ولی کافی نیست، تاکید کرد: وقتی می‌گوییم حسینی هستیم باید در همه حال و در دنیا و آخرت حسینی باشیم و با ثبات قدم پیرو این امام بزرگوار باشیم.
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر کسی برای امام حسین(ع) عزاداری کند و در سوی دیگر مرتکب گناه شود نشان می‌دهد که عزاداری او سطحی بوده و عمقی نبوده است.
وی در ادامه بر اهمیت حفظ وحدت در کشور تاکید کرد و گفت: در این شرایط که دشمن شمشیر را از رو بسته و برای نابودی ما فریاد می‌کشد، بدون وحدت به جایی نمی‌رسیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به وجود سلیقه‌های مختلف یادآور شد: برخی‌ها در دفتر نمره خود دو نمره صفر و 20 بیشتر ندارند، اگر نمره اشخاص نزد آنها 20 نباشد، صفر است و با چنین شیوه‌ای نمی‌توان به وحدت رسید.
وی با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) تاکید کرد: امیر مومنان نسبت به این گونه مسائل از همه آگاه‌تر بودند و تاکید داشتند که نباید مسائل جزئی و لغزش‌های کوچک را بزرگ کرد.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسی اگر لغزش کوچکی داشته ولی در اصول با ما همراه است نباید به او صفر دهیم، برای رسیدن به وحدت همواره بزرگان تاکید کرده‌اند که اختلاف سلیقه‌ها مانع از وحدت نیست.
وی با اشاره به اینکه باید همه ضمن حفظ اصول، متفق و متحد باشند، گفت: همه علاقمند به نظام، رهبری، اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت هستند و وقتی که به همه اینها علاقمند باشیم و مرجعیت را نیز به عنوان یک پناهگاه برای مشکلات جهان اسلام بپذیریم، همه مسائل حل می‌شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از گسترش مفاسد اخلاقی در سایت‌ها، ماهواره‌ها و فعالیت رسانه‌های آلوده و برنامه‌های دشمن گفت: همه اینها از علل ترویج بی‌بند‌وباری هستند و باید آثار سوء مفاسد اخلاقی را با زبان روز ذکر کرد.
وی تاکید کرد: باید این نکته را گفت که مردم تصور نکنند که مسائل اخلاقی فقط برای نجات در یوم‌القیامه است و امروز نیز اگر بخواهیم زندگی آرام داشته باشیم باید نسبت به رعایت مسائل اخلاقی اهتمام داشته باشیم.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آثار سوء بی‌حجابی و بی‌بندوباری اظهار داشت: اخلاق اسلامی موجب امنیت می‌شود و کسانی که می‌خواهند زندگی امن و امان داشته باشند باید این اصول را رعایت کنند.
وی خطاب به مبلغانی که در دهه آخر ماه صفر برای تبلیغ اعزام می‌شوند، گفت: در تبلیغ باید به‌ مسئله احکام توجه شود، نامه‌هایی برای ما ارسال می‌شود و در آن از مسائلی سئوال می‌کنند که فرد بر اثر کوتاهی در یاد گرفتن یک مسئله ساده، 40 سال نماز را غلط خوانده و اشتباه وضو گرفته است.
آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: باید مردم را نسبت به اعتقادات توجه دهیم زیرا تا پایه‌های اعتقادات محکم نشود مسائل دیگر حل نخواهد شد و مردم باید در زندگی خدا را حاضر و ناظر ببینند.
وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای انحراف نسل جوان تاکید کرد: وهابیون از مسیحی‌ها یاد گرفته و به صورت خانه به خانه تبلیغ می‌کنند و باید نسبت به چنین مسائلی هوشیار باشیم.
استاد حوزه علمیه قم دیدار مردم قم با رهبر انقلاب در روز 19 را مورد توجه قرار داد و گفت: همانگونه که در 19 دی رهبر انقلاب اشاره کردند مردم قم در شهادت و شهامت پیشتاز بوده‌اند و باید تا آخر هم قم و ساکنان قم در خط مقدم باشند.
انتهای پیام/و۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول