اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی:

ارتقای فرهنگ کمک به همنوعان جزو مطالبات رهبری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی، ارتقای فرهنگ کمک به همنوعان را در جامعه اسلامی جزو مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست.

ارتقای فرهنگ کمک به همنوعان جزو مطالبات رهبری است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین دشتی ظهر امروز در جمع خیران اظهار داشت: همایش تجلیل از خیران برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود تا فعالیت‌های این عزیزان در رفع محرومیت از قامت امت نظام اسلامی ارج نهاده شود.
وی تصریح کرد: به همین منظور فراخوانی در خصوص مقاله و فیلم با موضوع فعالیت‌های این مجموعه داده شد که در این زمینه 30 فیلم و 30 مقاله به دبیرخانه این مراسم رسید و پس از بررسی آثار رسیده 15 فیلم و 10 مقاله برتر شایسته تقدیر معرفی شدند.
دشتی، ارتقا فرهنگ کمک به همنوعان را در جامعه اسلامی جزو مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: این فرهنگ از درون انسان‌ها سر بر می‌آورد و ریشه اعتقادی دارد و امیدواریم استان ما نخستین استان کشور باشد که در این زمینه اعلام بی‌نیازی و خودکفایی محرومان را می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: از آثار پر خیر و برکت نهادینه شدن این فرهنگ در استان ما عقد تفاهمنامه با یک هزار و 10 مسجد است که بر اساس آنها در ماه رمضان اطعام صورت گرفت و در ماه محرم نیز در استان 36 میلیارد ریال در محلات و مساجد صرف شد.
دشتی، با تقدیر از فرمانداران و ائمه جماعات مساجد استان گفت: تلاش این افراد باعث شده تا با نظارت مستقیم خود امدادگری در استان را محله محور کنند و در این زمینه از فعالیت خیریه‌های موجود اقدامات مهمی به ثمر نشسته که نظیر آنها بیمارستان و ارائه خدمات درمانی تا تهیه جهاز برای زوج‌های جوان است.
وی، همچنین از اعزام 1000 مددجوی مراغه‌ای با قطار اختصاصی تحت عنوان حج فقرا به مشهد مقدس خبر داد.
دشتی گفت: تمام هزینه این زائران که برای بار نخست به مشهدالرضا مشرف می‌شوند از سوی خیران مراغه‌ای تامین شده است.
در این همایش از 17 خیر و برگزیدگان فراخوان فیلم و مقاله با اهدای تندیس و لو ح سپاس تقدیر شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول