اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد:

ضوابط نماهای شهری مشهد تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد گفت: ضوابط نماهای شهری مشهد تدوین می‌شود.

ضوابط نماهای شهری مشهد تدوین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدهادی جاوید با بیان اینکه شهرداری مشهد براساس مصوبه سال 1387 شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر ارتقای سیما و منظر شهری، پروژه مطالعه و تدوین ضوابط نماهای شهری را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: ضوابط نماها به چهار منطقه شهرداری مشهد برای اجرا ابلاغ شده است که نظارت بر اجرای ضوابط، به عهده مناطق است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد طراحی شهری را بخش بسیار مهم و حساسی از هویت شهروندان یک شهر عنوان کرد و اظهار داشت: دفترچه ضوابط نماها به مسکن و شهرسازی شهرداری مشهد نیز جهت اعلام نظر ارسال شده است.

جاوید افزود: نما عنصر و ضلعی از ساختمان است که امروزه جزو جدایی ناپذیر از بدنه شهری محسوب می‌شود که در معرض دید عموم و در تماس با فضاهای عمومی شهر قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نما در روند شکل‌گیری سیمای شهر تاثیر بسزایی دارد از این رو با شناسایی ناهنجاری‌هایی که سیمای کنونی شهر را به هم ریخته، معیارها و ضوابط ساخت و ساز در شکل‌گیری نماهای شهری تنظیم و ارائه شده است. 

معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد با اشاره به اینکه لایحه ضوابط در دو نسخه به‌سازی نماهای ساختمان‌های موجود و در حال ساخت تقسیم‌بندی شده است، ادامه داد: هم‌اکنون لایحه ضوابط نماهای شهری مشهد در کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی این شهر طرح و در حال بررسی نهایی است.

جاوید با تاکید براینکه محورهای اصلی و خاص در این طرح با همکاری مدیریت ‌طراحی و بهسازی محیط شهری و طرح‌های توسعه شهری شهرداری مشهد مورد مطالعه قرار گرفته است، تصریح کرد: نماها تعریف کننده فضای خیابان و یا میدان هستند که به موجب آن نما از حساسیت و اهمیت بیشتری در ساختمان برخوردار است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد با بیان اینکه سیمای هر شهر گویای فرهنگ و نگرش آن جامعه است، اظهار داشت: خط بام (خط منتهی الیه هر ساختمان)تمام ساختمان‌ها، مورد کنترل نماهای شهری در برنامه‌ریزی‌های آتی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه معیارهای فرهنگی، سلیقه شخصی، تفکر و امکانات نهادهای اجتماعی یک کشور نقش تعیین کننده‌ا‌ی در نمای ظاهری و طراحی شهری دارند، تصریح کرد: مدیریت طراحی و به‌سازی محیط شهری مستقر در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در نظر دارد با نظارت و ساماندهی فضاهای ایجاد شده در شهر به استانداردهای بین‌المللی دست یابد تا مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) از مشهد خاطره‌ای به یاد ماندنی داشته باشند.

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول