اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دبیرستان صدرا طبس:

دبیرستان‌های صدرا رجل سیاسی تربیت می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا طبس گفت: هدف اصلی دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا، تربیت رجال سیاسی آینده کشور است.

دبیرستان‌های صدرا رجل سیاسی تربیت می‌کند
محمدرضا الهی صبح امروز در جمع خبرنگاران در طبس اظهار داشت: راه‌اندازی دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا یکی از اقدامات مهم سازمان تبلیغات اسلامی است که از منویات و تأکیدات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا طبس از مهرماه سال 1386 با پذیرش 19 دانش‌آموز در پایه اول دبیرستان فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون در مجموع دارای 44 دانش‌آموز شامل 14 دانش‌آموز پایه اول دبیرستان، هشت دانش‌آموز پایه دوم دبیرستان، 12 دانش‌آموز پایه سوم دبیرستان و 10 دانش‌آموز مقطع پیش‌دانشگاهی است.
مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا طبس بیان کرد: کار احداث ساختمان جدید این دبیرستان نیز از سال 1386 آغاز شد که این ساختمان در دو طبقه، با زیربنای 960 مترمربع، در زمینی به وسعت هفت هزار مترمربع و با هزینه 6 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد احداث شده است.
وی افزود: هم‌اکنون طبقه اول این دبیرستان به همراه نمازخانه در حال بهره‌برداری است و طبقه دوم نیز ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
الهی یادآور شد: تنها دانش‌آموزانی که معدل کارنامه سال سوم راهنمایی آن‌ها 18 یا بیشتر باشد مجاز به شرکت در آزمون ورودی دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا هستند که این افراد در صورت موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه اولیه، در این دبیرستان ثبت‌نام می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا آموزش می‌بینند در خط مقدم دفاع در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بسیار فعال هستند و در واقع هدف اصلی از تأسیس این دبیرستان‌ها، تربیت رجال سیاسی آینده کشور است.
مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا طبس اضافه کرد: دروس تدریس شده در این دبیرستان در پایه اول مشابه سایر دبیرستان‌های آموزش و پرورش است، اما از پایه دوم دبیرستان دروس تخصصی رشته معارف اسلامی تدریس می‌شود.
وی گفت: در سال گذشته تحصیلی 14 دانش‌آموز مقطع پیش‌دانشگاهی دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا طبس فارغ‌التحصیل شدند که نخستین خروجی این دبیرستان بودند و هر 14 دانش‌آموز در بهترین رشته‌های تحصیلی و بهترین دانشگاه‌های کشور از جمله سه نفر در دانشگاه امام صادق(ع) و دو نفر در دانشگاه امام حسین(ع) پذیرش شدند.
الهی درباره تأسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا ویژه خواهران نیز گفت: با پیگیری‌های اداره تبلیغات اسلامی طبس، دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا ویژه خواهران نیز از ابتدای سال تحصیلی آینده در این شهر راه‌اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول