اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گاز گچساران:

گچساران در اقلیم 3 کشوری محاسبه گاز بها قرار گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره گاز گچساران گفت: گچساران در محاسبه میزان گاز بها در اقلیم 3 کشور قرار گرفت.

گچساران در اقلیم 3 کشوری محاسبه گاز بها قرار گرفت
ناصر دلفریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در گچساران طی چند سال اخیر روستاها و مناطقی که از نعمت گاز بهره‌مند نیستند، با شتاب بیشتری گازرسانی می‌شوند.
رئیس اداره گاز گچساران ابراز داشت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و از زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، نرخ گاز بها در بخش گاز طبیعی بر مبنای جدول پلکانی محاسبه می‌شود.
دلفریان با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف گاز بیان داشت: مشترکان پر مصرف علاوه بر اینکه سرمایه ملی را حفظ نکرده‌اند، ملزم به پرداخت هزینه گاز بها به روش پلکانی هستند.
رئیس اداره گاز گچساران تصریح کرد: در سال گذشته طبق جدول تقسیم‌بندی شهرستان‌های کشور، گچساران در اقلیم 4 قرار داشت که امسال و با پیگیری‌های انجام ‌شده گچساران در اقلیم 3 کشوری قرار گرفت.
دلفریان با اشاره به اینکه قرار گرفتن گچساران در اقلیم 3 کشور سبب کاهش قیمت گاز بها برای مشترکان شده است، ابراز داشت: بر اساس جدول تعرفه در اقلیم 3 مشترکان ساکن گچساران، تا 200 مترمکعب گاز مصرفی در هر ماه به ازای هر مترمکعب باید 300 ریال بپردازند.
وی افزود: اگر مصرف از 201 مترمکعب تا 300 مترمکعب در هر ماه باشد، با قیمت 500 ریال، از 301 تا 400 مترمکعب با قیمت 700 ریال و تا مصارف بالاتر، قیمت‌ به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.
دلفریان درجه‌بندی برچسب انرژی در پشت کالاها و قرار داشتن آن در رده‌های بالا یعنی حروف A یا B را در صرفه‌جویی بسیار مهم عنوان کرد.
وی بیان داشت: مشترکان در هنگام خرید و استفاده از وسایل گازسوز باید توجه ویژه‌ای به برچسب انرژی داشته باشند و از خرید وسایل گازسوز با مصرف انرژی بالا خودداری کنند.
این مقام مسئول در گچساران با اشاره به اینکه پرسنل اداره گاز این شهرستان به خصوص پرسنل کنتور خوان، آماده پاسخگویی به سئوالات مشترکان هستند، افزود: در زمینه پاسخگویی منطقی به سئوالات و شبهات مشترکان در زمینه هدفمندسازی یارانه‌ها و تأثیر آن بر قیمت گاز، آمادگی لازم و کافی در بین پرسنل این اداره وجود دارد.
دلفریان خاطرنشان کرد: آگاه کردن مردم در صرفه‌جویی و استفاده از راهکار‌های توصیه شده برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و نیز توجیه مشترکان برای پرداخت به موقع صورتحساب برای جلوگیری از تجمع مبالغ گاز بها از جمله اقدامات اداره گاز گچساران در زمینه کمک به اجرای موفق قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بوده است.

*امکانات الکترونیکی مطمئن‌ترین راه پرداخت قبوض
رئیس اداره گاز گچساران ابراز داشت: پرداخت الکترونیکی قبوض گاز، احتمال اشتباه در بدهکار منظور شدن مشترکان در قبوض بعدی را منتفی می‌کند.
وی گفت: پرداخت قبوض از طریق عابر بانک‌ها، سیستم‌های pos، همراه بانک‌ها، تلفن‌بانک‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در وقت مشترکان به‌عنوان مطمئن‌ترین راه پیشنهادی است.
دلفریان تصریح کرد: در پرداخت‌های الکترونیکی قبوض، مبلغ گاز بها در همان لحظه به حساب خزانه واریز و از اعمال بدهی احتمالی برای مشترکان جلوگیری می‌شود.
وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار مطبوعات و رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی در این زمینه و ترویج این فرهنگ از خبرنگاران خواست تا آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف مردم جامعه با اداره گاز همکاری داشته باشند.
دلفریان تصریح کرد: افزایش اطلاع‌رسانی در این ارتباط یکی از راهکارهای مناسب بوده و مردم بایستی از مزایای پرداخت غیر حضوری قبوض آگاه شوند.
وی با بیان اینکه اکثر مشترکان از طریق بانک‌ها، پست بانک‌ها و دفاتر پستی و خدمات ارتباطی اقدام به پرداخت مبلغ گازبها می‌کنند، افزود: با توجه به صدور یک‌ماهه قبوض گاز و با توجه به ارسال دیرهنگام مبالغ گازبها توسط بانک‌ها به خزانه دولت، اعمال بدهی غیر واقعی در قبوض مشترکان مشاهده می‌شود که این موضوع سبب ایجاد مشکلات زیادی برای مشترکین و شرکت گاز شده است.
رئیس اداره گاز گچساران یادآور شد: مشترکان باید به مهلت پرداخت گازبها که در قبض قید شده است توجه کند و در همان زمان مقرر گازبهای خود را پرداخت کنند.
دلفریان افزود: اگر مشترکی بعد از مهلت پرداخت اقدام به واریز قبض کند، این گازبها به صورت بدهی در قبض جدید قید می‌شود و تا صدور قبض بعدی امکان حذف آن وجود ندارد.

*مشترکان در صورت عدم دریافت قبض پس از یک‌ماه به اداره گاز مراجعه کنند
رئیس اداره گاز گچساران بیان داشت: اگر مشترکان پس از یک ماه قبض گاز خود را دریافت نکردند برای پیگیری موضوع به این اداره مراجعه کنند.
دلفریان ادامه داد: مشترکان می‌توانند از طریق سایت شرکت ملی گاز ایران به آدرس www.nigc.ir مراجعه و با وارد کردن شماره اشتراک گاز از آخرین قبض صادر شده خود اطلاع پیدا کنند.
وی از مشترکان خواست تا هرگونه سئوال و اشکال در زمینه قبوض خود را از طریق تلفن 3332902 با اداره گاز گچساران مطرح کنند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول