اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز شیمیایی 25 درصدی بهبهانی:

برای دفاع از نظام اسلامی شیمیایی شدن را به جان می‌خریم

خبرگزاری فارس: جانباز شیمیایی 25 درصد بهبهانی گفت: برای دفاع از نظام و ایران اسلامی، شیمیایی شدن را با جان و دل می‌خریم.

برای دفاع از نظام اسلامی شیمیایی شدن را به جان می‌خریم
سیف‎الله علی‎نژاد امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان در خصوص بمباران شیمیایی گردان فجر بهبهان در عملیات کربلای 5 اظهار کرد: گردان فجر بهبهان از لشکر 7 ولیعصر در سال 65 به منظور شرکت در عملیات بزرگ کربلای 5 راهی خط مقدم جبهه ها شد که در ساعت 2 نیمه شب 19 دی 1365 در منطقه شلمچه و 10 کیلومتری جاده اهواز ـ خرمشهر مستقر شد.
وی افزود: در هنگام صبح و پس از نماز صبح، در حالی که تنها کمی هوا روشن شده بود هوایپماهای رژیم بعثی وارد منطقه عملیاتی شده و به شدت آن را مورد بمباران قرار دادند که تعدادی از این بمب‎ها شیمیایی بود.
علی‎نژاد ادامه داد: با اصابت یکی از راکت‌های حاوی مواد شیمیایی در میان گردان فجر بهبهان، 90 تن از آنها در همان روز شهید شده و 30 نفر نیز پس از ظاهر شدن آثار شیمیایی در بدن آنها طی روزها و سال‎ها بعد شربت شهادت را سر کشیدند.
وی تصریح کرد: این حادثه که منجر به از دست دادن بسیاری از عزیزان ما شد، از ناتوانی و عجز دشمن در رویارویی با نیروهای قدرتمند ایران اسلامی در خط مقدم بوده و تنها راه ایستادن در برابر ما را متوسل شدن به اینگونه بمب‎ها و حملات ناجوانمردانه دانستند.
جانباز شیمیایی بهبهانی بازمانده از گردان فجر بهبهان خاطرنشان کرد: با وجود کوچ مظلومانه بسیاری از هم‌رزمان ما در آن حادثه، روحیه نیروهای اسلام ذره‎ای کم نشده و به شدت پاسخ این حملات را در خطوط مقدم جبهه‎های حق علیه باطل دادیم.
وی عنوان کرد: نکته حائز اهمیت اینگونه حوادث در طول هشت سال دفاع مقدس، وجود جوانان آگاه و فهیم آن دوران است که شرایط کشور را به خوبی درک کرده و بهار جوانی خود را در حالی که تنها 16 سال داشتند، در جبهه‎های جنگ و برای دفاع از اسلام، میهن اسلامی و موجودیت خود گذراندند.
علی‎نژاد تصریح کرد: هم‎اکنون نیز بسیاری از جوانان دیروز و جانبازان امروز، در حال خدمت به مردم در راه خدا، اسلام و ولایت‎فقیه تلاش کرده و لحظه‌ای از سعی و کوشش برای ارتقای ایران اسلامی دست برنداشته‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه برخی از بازماندگان این حادثه با وجود جانبازی، این موضوع را اعلام نمی کنند گفت: مسئولان شهرستان برای یاری جانبازان شیمایی تلاش می‎کنند اما کافی نبوده و این تلاش‎ها و خدمات در حد مظلومیت این جانبازان شیمیایی با این همه درد و رنج و مشکل نیست.
علی‎نژاد خاطرنشان کرد: انتظار ما از متولیان امر در سطح کشور، استان و شهرستان توجه ویژه به همه جانبازان، به ویژه جانبازان شیمیایی و کسانی که وضعیت حاد و وخیمی دارند، است.
جانباز شیمیایی 25 درصدی بهبهانی بازمانده از گردان فجر بهبهان در پایان از برگزاری یادواره 120 شهید شیمیایی بهبهان از سال 77 تاکنون تشکر و اظهار کرد: برگزاری این یادواره‌ها موجب انتقال مفاهیم و پیام‌های از جان گذشته‌های دیروز به جوانان آگاه، فهیم و به دنبال حقیقت امروز کشور ما شده و موجب می‌شود که خون شهیدان ما پایمال نشده و آگاهانه و هوشیارانه، راه آنان تداوم یابد.
انتهای پیام/ج20/ط4000 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول