اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی خبر داد

اجرای طرح پزشک امین در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی از اجرای طرح پزشک امین در حوزه درمان تأمین اجتماعی استان خبر داد.

اجرای طرح پزشک امین در خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرزاد فیروزی صبح امروز در جمع مسئولان استان اظهار داشت: اجرای این طرح تحولی مطلوب را در حوزه درمان تامین اجتماعی ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به زودی طرح نظام نوین ارائه خدمات درمانی را در کلیه استان‌های کشور اجرا می‌کند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این سازمان مسئولیت تأمین و ارائه خدمات تشخیصی درمانی و حفظ ارتقا و سلامت بیش از 32 میلیون نفر از جمعیت کشور را برعهده دارد و خود را ملزم می‌داند در چارچوب سیاست‌های کلان کشور و در مقابل حق بیمه‌ای که دریافت می‌کند نسبت به کاهش دغدغه‌های درمان بیمه‌شدگان و خانواده آنان اقدام کند.
فیروزی تصریح کرد: بر همین اساس این سازمان طرح پزشک امین را به صورت آزمایشی در استان گیلان اجرا کرده است.
وی بیان کرد: به زودی با فراهم شدن زمینه‌های لازم، این طرح در سایر استان‌ها از جمله خراسان جنوبی به اجرا در می‌آید و با اجرای آن شاهد تحول مطلوبی در حوزه درمان تأمین اجتماعی می‌شویم.
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی درباره نحوه اجرای طرح پزشک امین افزود: در این طرح بیمه شده با توجه به شناختی که نسبت به پزشکان عمومی منطقه خود دارد به تنهایی و با همراه سایر اعضای خانواده یکی از پزشکان عمومی را به عنوان پزشک امین انتخاب می‌کند.
فیروزی ادامه داد: پزشک امین پس از انجام معاینات اولیه برای وی پرونده سلامت تشکیل می‌دهد و تمام اطلاعات تشخیصی، درمانی و سوابق پزشکی وی را در پرونده سلامت ثبت و نگهداری می‌کند.
وی اذعان داشت: پزشک امین وظیفه حفظ و ارتقای سلامت بیمه شده را برعهده دارد و علاوه بر ارائه خدمات تشخیصی درمانی نسبت به ارائه مشاوره‌های درمانی و پیگیری اقدامات درمانی و همچنین ترویج و آموزش بهداشت به بیمه‌شدگان و خانواده آنان اقدام می‌کند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی یادآور شد: از مزایای این طرح می‌توان به بهره‌مندی از ویزیت رایگان، بهره‌مندی از مشاوره‌های رایگان تلفنی، استفاده بیماران از مزایای کاهش 30 درصدی هزینه خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری، استفاده از مزایای کاهش 50 درصدی هزینه خدمات بستری و برخورداری از خدمات رایگان دارویی نام برد.
فیروزی، پزشک امین را یک فرآیند اصلاحی در درمان تامین اجتماعی در راستای حفظ و ارتقای سلامت بیمه‌شدگان دانست.
وی خاطرنشان کرد: این برنامه هیچ‌گونه مداخله‌ای در سیاستگذاری‌های کلان نظام سلامت ندارد و می‌تواند به‌ عنوان یک زیرساخت در اجرای مناسب‌تر پزشک خانواده که توسط وزارت بهداشت در دست انجام است محسوب شود.
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم اصلی‌ترین هدف پزشک امین است، یادآور شد: این برنامه با رویکرد سلامت‌نگر به طور یقین ارتقای سلامت در جامعه و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان را به دنبال دارد و موجب کنترل هزینه‌های سازمان خواهد شد.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول