اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

احداث راه‌آهن گیلان شبانه‌روزی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از تشکیل دو کارگروه در راه‌آهن این استان خبر داد و گفت: احداث راه‌آهن گیلان سه نوبته می‌شود.

احداث راه‌آهن گیلان شبانه‌روزی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان به ایجاد سایت میدان گازی سردار جنگل گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: خدا را شاکریم که به این استان عنایت ویژه کرده است.
وی ایجاد سایت سردار جنگل گیلان را اتفاق مهمی در صنعت نفت استان عنوان کرد و افزود: ایجاد سایت 300 هکتاری سردار جنگل یکی از اصلی‌ترین اتفاق‌هایی است که در گیلان رخ داده و با روحیه بسیجی و توکل و توسل به خداوند باید مشکلات را از سر راه برداشت.
سعادتی با بیان اینکه در آغاز راه هستیم، تصریح کرد: یک تکلیف بزرگ به دوش مسئولان استان نهاده شده است.
استاندار گیلان سایت پشتیبانی صنعت نفت را نیازمند همت مضاعف خواند و تصریح کرد: تقسیم کار باید بین دستگاه‌ها انجام شود و تمام مسئولان پای کار بیایند.
وی با تاکید بر اینکه توان مدیریتی استان باید به صحنه آورده شود، گفت: فعالیت‌ها را به دور از شائبه‌های سیاسی دنبال می‌کنیم و بدون گذشت نسبت به کارشکنی‌ها امور دنبال می‌شود.
این مسئول ایجاد سایت گازی در گیلان را موجب خوشحالی تمام گیلانیان دانست و ابراز داشت: ایجاد این سایت دستاوردهای بسیار مهمی در بر دارد.
استاندار گیلان حفاری در عمق 700 متری دریا برای استخراج گاز را امری بزرگ توصیف کرد و یادآور شد: ساز و کارهای آن باید تعریف شود و بخشی از فعالیت‌ها در سال جاری و بخشی دیگر در سال آینده انجام می‌شود.

* احداث راه آهن گیلان 3 نوبت می‌شود
این مسئول از تشکیل دو کارگروه در راه‌آهن گیلان خبر داد و ابراز داشت: احداث راه‌آهن گیلان سه نوبته می‌شود.
وی همچنین به ساخت 11 کیلومتر باقی‌مانده از بزرگراه رشت – قزوین اشاره کرد و بیان داشت: امسال اتفاق بزرگی در بخش مشاغل خانگی اتفاق افتاده است.

* ایجاد 75 هزار شغل در گیلان
سعادتی به ایجاد 75 هزار شغل در بخش مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون طبق فرمول کشوری در گیلان اشاره کرد و گفت: این امر نقطه آغاز تحول در استان است.
استاندار گیلان با بیان اینکه 83 درصد تعهد اشتغال در استان تاکنون محقق شده است، اضافه کرد: مشاغل پایدار نیازمند توجه ویژه است ضمن اینکه نمی‌توانیم از طرح‌های زودبازده غافل شویم.
وی خواستار نقش مستقیم دستگاه‌ها در بحث اشتغال شد و افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی باید طبق طرح‌های اشتغال پایدار صورت گیرد.
سعادتی روند همکاری بانک‌های گیلان در پرداخت تسهیلات را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: سهم دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال باید محقق شود.

* 105 طرح گیلان از اعتبارات ارزی برخوردار می‌شوند
استاندار گیلان با اشاره به اینکه بانک‌ها پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا را آغاز کرده‌اند، ابراز داشت: 105 طرح با اعتبارات ارزی و ریالی در استان تصویب شده و از طریق صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت می‌کنند.
وی به اختصاص 400 میلیون یورو به 70 طرح اشاره کرد و گفت: 180 میلیون دلار به 35 طرح در گیلان تعلق می‌گیرد.
سعادتی تعداد 57 طرح را مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت دانست و خاطر نشان کرد: کمیته پیگیری مطالبات استان باید سریع‌تر تشکیل شود.
استاندار گیلان با ابراز رضایت از تشکیل کارگروه صنعت استان، ادامه داد: جلسه‌های این کارگروه در شهرستان‌های تالش، لنگرود، آستانه اشرفیه و رودبار تشکیل شده و جلسه بعدی آن در شهرستان رشت است.

* اختصاص 170 میلیارد تومان به طرح‌های زودبازده گیلان
سعادتی از اختصاص 170 میلیارد تومان خط اعتباری به طرح‌های زودبازده گیلان خبر داد و متذکر شد: این امر نیاز به تاکید ویژه دارد و طرح‌ها باید تا 30 دی ماه جاری تعیین تکلیف شوند.
وی بر پیگیری خط اعتباری طرح‌های زودبازده گیلان از طریق تهران تاکید کرد و اذعان داشت: برای طرح‌های زودبازده استان تا 15 بهمن ماه سال جاری فرصت می‌گذاریم.
انتهای پیام/ن۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول