اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس جمهور

بنیاد نخبگان کرمان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بنیاد نخبگان استان کرمان افتتاح شد.

بنیاد نخبگان کرمان افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بنیاد نخبگان استان کرمان ظهر امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در محل مرکز آموزش و پژوهش استانداری کرمان افتتاح شد. 
استاندار کرمان در این آیین با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان کرمان در بخش‌های مختلف اقتصادی و کشاورزی و همچنین بروز مشکلاتی مانند خشکسالی‌ها‌، اظهار داشت: نخبگان مسئولان را در راستای رفع مشکلات کشاورزی و صنعت استان کرمان یاری کنند. 
اسماعیل نجار افزود: نخبگان باید از توانمندی خود در زمینه تولید علم در راستای رفع مشکلات استان کرمان در بخش کشاورزی مانند خشکیدگی خوشه خرما و یا جاروک لیمو ترش استفاده کنند.
وی بیان داشت: یکی از افتخارات استان کرمان تولید پسته است اما تاکنون نخبگان در زمینه مشکلاتی که فراروی این محصول صادراتی وجود دارد، چاره‌اندیشی نکرده‌اند. 
استاندار کرمان ابراز داشت: انتظار داریم، نخبگان در زمینه رفع مشکلات استان کرمان بیشتر کار و تلاش کنند تا بتوان بازده صنعتی و کشاورزی استان در کشور بیش از این افزایش یابد.
نجار عنوان کرد: امیدواریم با افتتاح این بنیاد تعامل بیشتری میان دستگاه‌های اجرایی و مراکز دانشگاهی ایجاد شود.
وی تصریح کرد: امیدواریم با افتتاح این مرکز شاهد تحول اساسی در استان کرمان در زمینه علم و فناوری باشیم.
نجار با تأکید بر اینکه نخبگان جامعه باید علم را توأم با ایمان داشته باشند، ابراز داشت: همراه شدن علم و ایمان موجب شد تا هواپیمای فوق سری آمریکا توسط جوانان ایرانی به دست گرفته شود.  
وی خاطرنشان کرد: شکار شدن این هواپیما توسط نخبگان تمام معادلات نظامی و سیاسی پنتاگون و آمریکا را به هم ریخت، این موفقیت کمتر از رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس نیست.
نجار گفت: خرد و اندیشه وجه تمایز انسان با دیگر مخلوقات خداوند است و هر اندازه بتوانیم این را به منصه ظهور برسانیم کار بسیار ارزشمندی را انجام داده‌ایم.
وی با اشاره به فرموده امام صادق (ع)‌ مبنی بر اینکه حیات کره خاکی به وجود انسان است و حیات انسان به عقل اوست و حیات عقل به عمل است، اذعان داشت: این امام بزرگوار در فراز پایانی سخن خود علم را همراه با تزکیه بیان کرده‌اند. 
نجار عنوان کرد: اگر بخواهیم عزت و اقتدار خود را در جهان حفظ کنیم و به چشم‌انداز 20 ساله برسیم، باید جهادی عمل کنیم و جهاد‌گونه به دنبال علم باشیم.
انتهای پیام/م20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول