اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبادان خبر داد

بازگشت اعتبار 600 میلیون تومانی آبادان از خوزستان

خبرگزاری فارس: شهردار آبادان از بازگشت اعتبار 600 میلیون تومانی آبادان از ثبت استان خوزستان خبر داد.

بازگشت اعتبار 600 میلیون تومانی آبادان از خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمودرضا شیرازی عصر امروز در سیزدهمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان آبادان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با حضور فرماندار ویژه و اعضای شورای سلامت برگزار شد اظهار کرد: عملیات لایروبی بیش از 5 هزار و 620 کانال فاضلاب در سطح شهر از جمله در منطقه 117 دستگاه به اتمام رسیده ‌است.
وی در خصوص پیشنهاد مسئولان خرمشهر برای استفاده از کشتارگاه صنعتی آبادان گفت: کشتارگاه صنعتی شهرستان خرمشهر با وجود گذشت 15 سال تنها به لحاظ ساختار اجرایی شده و ظاهرا هزینه ساخت آن در منطقه‌ای دیگر صرف احداث یک کشتارگاه سنتی شده‌ است و از آنجا که مرکز بهداشت آبادان با احداث یک کشتارگاه مشترک برای دو شهر به علت موقعیت آن مخالفت کرده‌ است در حال انجام مقدمات احداث یک کشتارگاه صنعتی با مشارکت بخش خصوصی در آبادان هستیم.
شهردار آبادان در ادامه با اشاره به ساماندهی متکدیان و معتادان در شهرستان آبادان تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث ساختمان مرکز TC در بیرون از شهر و در نخلستان به شهرداری محول شده بود، در این راستا مکاتباتی با اداره بهزیستی شهرستان انجام دادیم زیرا یک طرف شریک در این مسئله بهزیستی است.
شیرازی افزود: قصد راه‌اندازی یک اردوگاه مشابه اردوگاه عین دو در اهواز را داشتیم که مسئولان استانی با تخصیص بودجه برای آن موافقت نکردند درنتیجه با توجه به اینکه 90 درصد از متکدیان در آبادان معتاد هستند می‌توان از مراکز TC برای نگهداری این افراد استفاده کرد.
وی همچنین درخصوص وضعیت بازارچه ایستگاه هفت آبادان اظهار کرد: کار تخلیه این بازارچه تقریباً به مراحل پایانی خود رسیده و با استفاده از مبلغ 600 میلیون تومان اعتباری که از ثبت استان به آبادان عودت داده شد، در حدود 5/2 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای جمع‌آوری و تخریب بازارچه ایستگاه هفت صرف این کار خواهد شد.
شهردار آبادان ادامه داد: تاکنون 27 نفر از کسبه بازارچه ایستگاه هفت به جابه‌جایی رضایت داده‌اند اما مشکل اصلی بحث تملک مغازه‌های این بازارچه است که می‌تواند مانع جابه‌جایی کسبه شود و به این ترتیب ممکن است مجبور به اقدام اجباری شویم.
شیرازی در ادامه جلسه با اشاره به روز نظافت و پاکسازی عمومی خاطرنشان کرد: در این روز تعداد یک ‌هزار و 750 مخزن جدید زباله به سطح شهر تزریق و ناوگان مخازن مکانیزه آبادان تکمیل شد که این امر به جمع‌آوری پسماندها کمک شایانی می‌کند.
وی افزود: همچنین از شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی خواستیم تا خودروهای روباز جمع‌آوری زباله‌های خود را به سرپوشیده تغییر دهند که خوشبختانه این کار را انجام دادند.
شهردار آبادان همچنین به وضعیت شهرک دریا آبادان اشاره کرد و گفت: نمی‌خواهیم که این شهرک نیز به همان مشکلاتی دچار شود که برخی مناطق در تهران با آن دست به گریبان بودند به همین دلیل در نشستی که با هیئت امنا داشتیم تصمیم بر این شد تا برای رفع بحران در این منطقه تلاش کرده و نسبت به اخذ مجوز تعمیرات برای این منازل اقدام کنیم زیرا زمین‌های این شهرک دارای سند نیستند.
شیرازی درخصوص برنامه‌های دیگر شهرداری آبادان در راستای افزایش سطح آگاهی مردم تصریح کرد: با همکاری بخش خصوصی در منطقه ذوالفقاری آبادان آموزش چهره به چهره را با کمک تعدادی از بانوان آغاز کرده‌ایم که هدف این طرح آموزش چگونگی بازیافت مجزا و دفع پسماندها است.
وی افزود: علاوه بر آن در حدود 870 مترمربع از اماکن مخروبه در شهر نخاله‌برداری شده و حصارکشی در آنها انجام گرفت و در ادامه این فعالیت‌ها طرح جمع‌آوری و انتقال پسماندها به مناطق مختلف از جمله پتروشیمی و منطقه آزاد اروند با آنها ابلاغ شد.
شهردار آبادان در پایان به جابه‌جایی لوله‌های مسیر پل روگذر امام‌رضا(ع) اشاره کرد و گفت: کار جایگزینی تمام لوله‌ها به اتمام رسیده و تنها عملیات انتقال خط آب از لوله‌ قدیم به لوله جدید باید انجام گیرد که برای این کار اداره آب و فاضلاب به حدود یک روز خاموشی نیاز دارد تا بتواند جابه‌جایی را به صورت کامل انجام دهد.
انتهای پیام/‌ش10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول