اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

680 گفتمان دینی در مدارس چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری 680 گفتمان دینی در مدارس این استان طی سال تحصیلی گذشته خبر داد.

680 گفتمان دینی در مدارس چهارمحال و بختیاری برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام جعفر مرتضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد گفتمان دینی به دو شکل کارگاهی و همایشی در مدارس این استان برگزار شد.
وی از آغاز مرحله جدید برگزاری گفتمان‎های دینی در مدارس این استان خبر داد و گفت: این گفتمان‎ها با همکاری ادراه‎کل آموزش و پرورش، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان این استان از بهمن‎ماه آغاز می‌شود. 
مرتضوی خاطرنشان کرد: این گفتمان‌ها با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی نسل جوان با مسائل دینی و با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه در مدارس چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: پاسخگویی به شبهات و سؤالات دانش آموزان و مربیان در زمینه مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، کمک به رشد و ترویج فضایل اخلاقی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‎های اجتماعی در مراکز آموزشی از دیگر اهداف برگزاری گفتمان های دینی در مدارس این استان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: با اشاره به برخی موضوعات و محورهای این گفتمان‎ها اظهار داشت: جوانان و نوجوانان، مسلک‎های نوظهور و عرفان‎های انحرافی، آسیب شناسی فرهنگ دینی، مهدویت، عفاف و حجاب، جنگ نرم، بصیرت، مهارت‎های زندگی، آسیب‎های اجتماعی و زن و خانواده در اسلام از جمله مهم‎ترین این موضوعات به شمار می‎رود. 
مرتضوی ادامه داد: برگزاری همایش‎های گفتمان دینی در مقاطع متوسطه با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه، پوشش حداکثری مدارس به وی‍ژه مدارس مناطق محروم در اجرای این طرح و توزیع کتاب‎های دینی بین دانش آموزان از بخش‎های اصلی مرحله جدید گفتمان‎های دینی در مدارس استان چهارمحال و بختیاری است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت برگزاری سلسله جلسات گفتمان‎های دینی در این استان با هدف تنویر افکار عمومی گفت: یکی از طرح‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار داده است و مورد استقبال جامعه به ویژه جامعه دانش‌آموزی قرار گرفت و نظر بسیاری از اساتید و اهالی فرهنگ و دین را به خود جلب کرد، همین طرح گفتمان‎های دینی است.
به گفته وی اجرای گفتمان‌های دینی که با استقبال جوانان و نوجوانان همراه بوده است، گام ارزنده‌ای برای مقابله با جنگ نرم دشمنان و پاسخگویی به شبهات دینی آنان به شمار می‎رود.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول